OKUL MÜDÜRLERİ İLE ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE İLK VE ORTAOKULLARDA VELİ BASKISI: NİTEL BİR ARAŞTIRMA
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmanın amacı, ilk ve ortaokullarda öğrenci velilerinin okul müdürlerive öğretmenler üzerinde baskı uygulayıp uygulamadıklarına, baskınınhangi konularda yoğunlaştığına ve sonuçlarına ilişkin algıları belirlemektir. Nitelbir çalışma olarak desenlenen araştırma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılında İstanbulili Kartal ilçesindeki 10 okul müdürü (5 ilkokul müdürü, 5 ortaokul müdürü)ve 10 öğretmen (5 ilkokul öğretmeni, 5 ortaokul öğretmeni) ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir.Verilerin toplanmasında, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğikullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenip yorumlanmıştır.Öğretmenlerin daha çok notlar, ödevler ve sınıf içi konularda; müdürlerinise öğretmen görevlendirme, belirli bir sınıfa kayıt yaptırma, sınıf veya öğretmendeğiştirme konularında baskıyla karşı karşıya kaldıkları bulunmuştur. Özellikleöğretmenlerin karşı karşıya kaldıkları baskılar sonucunda duygusal ve psikolojikbirtakım sorunlar yaşayabildiğini ve baskıyı kişisel yaşantılarına yansıttıklarınıifade etmişlerdir. Çalışmanın son bölümünde uygulayıcılara ve araştırmacılarayönelik öneriler sunulmuştur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Milli Eğitim
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
47
Sayı
220