An exploratory study of the effects of mindfulness on efl teachers’ motivation
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Access Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
There may be different approaches to improve learning and make it more positive for both teachers and students. Mindfulness as a brand new topic in Turkey has therapeutic contributions to teacher motivation and willingness to teach. Although not very common in Turkey, we see new concepts like 'mindfulness' and 'happiness' in terms of the usability in the field of education, foreign language teaching, and specifically teacher performance. There may be many factors that increase teachers' motivation and desire for learning: students’ quality, motivation and readiness; the way the institution is managed, the way teachers are treated by administration, the relationships with their colleagues and the desire for improving themselves. But when we accept many things as unchanging for the teacher, there are practices that can change teachers’ perspective on learning and teaching process. These can be done on the basis of mindfulness. In this respect, we argued that in this research, EFL teachers who take online mindfulness training have the opportunity to improve their desire to teach, and increase their level of mindfulness and well-being. For this purpose, we presented the online 4-week mindfulness training offered by an international university, previously registered, to the experimental group. The control group did not take any mindfulness training. We looked at the pre-test and post-test results of the experimental and control groups that they have marked for their emotions about job satisfaction and mindfulness. The results showed that all the variables remained constant; the experimental group was more productive, willing, aspiring, and more motivated teachers at the end of the training (p<0.05). However, the control group’s level of mindfulness remained the same (p>0.05).
Gerek öğretmenler gerek öğrenciler açısından öğrenmenin daha da iyileştirilmesi ve o sürecin daha olumlu kılınabilmesi için farklı yaklaşımlar olabilmektedir. Türkiye’de henüz çok fazla üzerinde durulmamış bir faktör olarak bilinçli farkındalığın öğretmen motivasyonu ve öğretme istekliliği konusuna iyileştirici bir katkısı bulunmaktadır. Türkiye’de çok yaygın olmamakla birlikte, ‘bilinçli farkındalık’ ve ‘mutluluk’ gibi kavramların hem yabancı dil öğretimi hem de genel olarak eğitim alanında özellikle öğretmen performansı ile ilgili araştırmalarda etkin unsurlar olarak kullanılabilirlikleri bakımından yeni bakış açılarının geliştirildiğini görüyoruz. Öğretmenlerin motivasyonlarını ve öğrenme arzularını artıran birçok faktör olabilir: öğrencinin kalitesinden, motivasyonundan ve hazırbulunuşluğundan; öğretmenlerin içinde çalıştığı kurumun kendilerine nasıl davrandığından, kurumun yönetiliş biçiminden, kendi meslektaşlarıyla arasında kurduğu ilişkilerden, kendisini yetiştirme arzusuna kadar tüm bunlardan bahsedilebilir. Fakat pek çok şeyi öğretmen için değişmez kabul ettiğimiz zaman bütünüyle kendisinin öğrenme ve öğretme sürecine bakışını farkındalık bakımından değiştirebilecek uygulamalar vardır. Bunlar bilinçli farkındalık temelinde yapılabiliyor. Bu bakımdan biz, bu araştırmada bilinçli farkındalık eğitimi almış yabancı dil öğretmenlerinin öğretme arzularının, bilinçli farkındalık ve iyi oluş seviyelerinin arttığını iddia ettik. Bunun için de, bir şekilde daha önceden tescil edilmiş, uluslararası bir üniversite tarafından sunulan çevrimiçi 4 haftalık bir bilinçli farkındalık eğitimini deney grubuna uyguladık. Kontrol grubu ise herhangi bir bilinçli farkındalık eğitimi almadı. Hem deney hem kontrol grubu ön-test ve son-testlerde iş tatmini ve bilinçli farkındalık hakkındaki hislerini işaretledi. Sonuçlar ise, tüm değişkenler sabit kaldığında dahi deney grubunun çok daha verimli, istekli, arzulu ve daha motive öğretmenler haline geldiğini gösterdi (p<0.05). Ancak, kontrol grubunun bilinçli farkındalık seviyeleri ön-testtekiyle aynı kaldı (p>0.05).
Gerek öğretmenler gerek öğrenciler açısından öğrenmenin daha da iyileştirilmesi ve o sürecin daha olumlu kılınabilmesi için farklı yaklaşımlar olabilmektedir. Türkiye’de henüz çok fazla üzerinde durulmamış bir faktör olarak bilinçli farkındalığın öğretmen motivasyonu ve öğretme istekliliği konusuna iyileştirici bir katkısı bulunmaktadır. Türkiye’de çok yaygın olmamakla birlikte, ‘bilinçli farkındalık’ ve ‘mutluluk’ gibi kavramların hem yabancı dil öğretimi hem de genel olarak eğitim alanında özellikle öğretmen performansı ile ilgili araştırmalarda etkin unsurlar olarak kullanılabilirlikleri bakımından yeni bakış açılarının geliştirildiğini görüyoruz. Öğretmenlerin motivasyonlarını ve öğrenme arzularını artıran birçok faktör olabilir: öğrencinin kalitesinden, motivasyonundan ve hazırbulunuşluğundan; öğretmenlerin içinde çalıştığı kurumun kendilerine nasıl davrandığından, kurumun yönetiliş biçiminden, kendi meslektaşlarıyla arasında kurduğu ilişkilerden, kendisini yetiştirme arzusuna kadar tüm bunlardan bahsedilebilir. Fakat pek çok şeyi öğretmen için değişmez kabul ettiğimiz zaman bütünüyle kendisinin öğrenme ve öğretme sürecine bakışını farkındalık bakımından değiştirebilecek uygulamalar vardır. Bunlar bilinçli farkındalık temelinde yapılabiliyor. Bu bakımdan biz, bu araştırmada bilinçli farkındalık eğitimi almış yabancı dil öğretmenlerinin öğretme arzularının, bilinçli farkındalık ve iyi oluş seviyelerinin arttığını iddia ettik. Bunun için de, bir şekilde daha önceden tescil edilmiş, uluslararası bir üniversite tarafından sunulan çevrimiçi 4 haftalık bir bilinçli farkındalık eğitimini deney grubuna uyguladık. Kontrol grubu ise herhangi bir bilinçli farkındalık eğitimi almadı. Hem deney hem kontrol grubu ön-test ve son-testlerde iş tatmini ve bilinçli farkındalık hakkındaki hislerini işaretledi. Sonuçlar ise, tüm değişkenler sabit kaldığında dahi deney grubunun çok daha verimli, istekli, arzulu ve daha motive öğretmenler haline geldiğini gösterdi (p<0.05). Ancak, kontrol grubunun bilinçli farkındalık seviyeleri ön-testtekiyle aynı kaldı (p>0.05).
Description
Keywords
Mindfulness, Well-Being, Teacher motivation, Teacher burnout, EFL, Bilinçli farkındalık, İyi oluş, Öğretmen motivasyonu, Öğretmen tükenmişliği, EFL
Journal or Series
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
Issue
Citation
Şimşir, D. (2019). An exploratory study of the effects of mindfulness on efl teachers’ motivation / Bilinçli farkındalığın yabancı dil öğretmenlerinin motivasyonu üzerindeki etkileri üzerine deneysel bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.