Okul öncesi eğitimde fen ve doğa etkinliklerine yönelik öğretmenlerin öz yeterlilikleri ve kullandıkları yöntemler

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: İnsan ve doğa ayrılmaz bir ikili olduğundan, okul öncesinde fen eğitimi gün geçtikçe artmakta olan bir öneme sahiptir. Çocuklar devamlı çevreyi inceleyen meraklı birer araştırmacıdırlar. Bu küçük bilim insanlarının meraklarını irdeleme, gözlemleme ve keşfetmelerini sağlama da okul öncesi öğretmenlerine büyük sorumluluk düşmektedir. Araştırmanın amacı Trabzon ili ile sınırlı okul öncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerine karşı bilgi düzeyleri, kullandıkları yöntem ve teknikleri, materyal tercihleri ve çevre koşulları gibi etkenleri belirlemektir. Yöntem: Araştırma nitel verilere dayalı planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Trabzon İline Bağlı 25 öğretmen görüşmelerinden oluşmaktadır. Veriler soru-cevap yoluyla toplanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Fen ve doğa öğretimi, Öğretmen yeterlilikleri, Yöntem

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Balcı, D., Carkcı, D., Şahin, N. ve Güngör, S. (2019). Okul öncesi eğitimde fen ve doğa etkinliklerine yönelik öğretmenlerin öz yeterlilikleri ve kullandıkları yöntemler. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.