Okul öncesi eğitimde fen ve doğa etkinliklerine yönelik öğretmenlerin öz yeterlilikleri ve kullandıkları yöntemler
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: İnsan ve doğa ayrılmaz bir ikili olduğundan, okul öncesinde fen eğitimi gün geçtikçe artmakta olan bir öneme sahiptir. Çocuklar devamlı çevreyi inceleyen meraklı birer araştırmacıdırlar. Bu küçük bilim insanlarının meraklarını irdeleme, gözlemleme ve keşfetmelerini sağlama da okul öncesi öğretmenlerine büyük sorumluluk düşmektedir. Araştırmanın amacı Trabzon ili ile sınırlı okul öncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerine karşı bilgi düzeyleri, kullandıkları yöntem ve teknikleri, materyal tercihleri ve çevre koşulları gibi etkenleri belirlemektir. Yöntem: Araştırma nitel verilere dayalı planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Trabzon İline Bağlı 25 öğretmen görüşmelerinden oluşmaktadır. Veriler soru-cevap yoluyla toplanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Fen ve doğa öğretimi, Öğretmen yeterlilikleri, Yöntem
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Balcı, D., Carkcı, D., Şahin, N. ve Güngör, S. (2019). Okul öncesi eğitimde fen ve doğa etkinliklerine yönelik öğretmenlerin öz yeterlilikleri ve kullandıkları yöntemler. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.