Okul öncesi dönemdeki çocukların annelerinin kabul-red düzeyleri ile çocuklarına yönelik ilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Araştırma kapsamında okul öncesi dönemdeki çocukların annelerinin kabul-red düzeyleri ile çocuklarına yönelik ilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu genel amaç çerçevesinde annelerin kabul-red düzeyi ve çocuklarına yönelik ilgileri, sahip oldukları çocuk sayıları, öğrenim durumları ve çocuklarının cinsiyetleri açısından da incelenmiştir. Yöntem: Tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Karaman il merkezindeki kolay ulaşılabilirlik ilkesi doğrultusunda belirlenen ilkokullara bağlı anasınıfları arasından seçilen üç okulda öğrenim gören 60-72 aylık 132 çocuğun annelerinden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu; Sucuoğlu, Özkal, Yıldız-Demirtaş ve Güzeller (2015) tarafından geliştirilen Anne İlgi Ölçeği; Rohner, Saavedra ve Granum tarafından 1980 yılında geliştirilmiş ve Anjel ile Erkman (1993) tarafından uyarlanan Aile Çocuk İlişkileri Ölçeği-Anne Formu kullanılmıştır. Anne İlgi Ölçeği 5’li Likert tipi bir ölçek olup dört faktörden (Kontrole Yönelik İlgi, Davranış Geliştirmeye Yönelik İlgi, Okula Yönelik İlgi ve İlgileri Geliştirmeye Yönelik İlgi) oluşmaktadır. Aile Çocuk İlişkileri Ölçeği-Anne Formu, annenin çocuğunu kabul etme ve reddetme davranışlarını annenin algıladığı şekilde ölçen ve Sıcaklık ve Sevgi, Saldırganlık ve Kin, İlgisizlik ve İhmal, Ayrıştırılmamış Reddetme olmak üzere dört alt testten oluşan likert tipi bir ölçektir. Verilerin analizinde yapılan Kolmogorov-Smirnov testi sonucunda normal dağılım göstermediği saptandığından nonparametrik testler kullanılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi dönem, Ebeveyn kabul-red düzeyi, Çocuğa yönelik ilgi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yılmaz, E., Bal, M., Özer, M., Yürekli, Z. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların annelerinin kabul-red düzeyleri ile çocuklarına yönelik ilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.