Mesleki teknik eğitim ve yereI yönetimler
dc.contributor.author | Özerol, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:18:20Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:18:20Z | |
dc.date.issued | 2002 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Kitapları | en_US |
dc.description.abstract | Sayın Başkan, Saygıdeğer Rektör, çok değerli Müsteşarımız, Saygıdeğer katılımcılar, tabi aramızda çok önemli bu işi çok iyi bilen eğitimciler var. Onların yanında bu konulu tartışmak, bir hayli zor. Ama ben Büyükşehir Belediyesi Başkan vekili olarak kendi tespitlerimi sizlere aktarmaya çalışacağım. Tabi bu hususla ilgili yerel yönetimlere geçmeden önce, mesleki ve teknik eğitimin bugüne kadar ki seyrini, bugüne kadar ki aksaklıklarını 4702 sayılı yasayla nereye kadar düzeltmeler olabileceğini görmemiz, irdelememiz daha sonra da yerel yönetimleri hangi noktalarda bu aksaklıkları düzenleme yolunda devreye gireceği belirlenmesi gerekir diye düşünüyorum. Ve ilk önce bu hususla ilgili aksak gördüği.im hususları sizlere aktarmak istiyorum. İnsanlığın gelişimi ve ilerlemesi ancak sürekli yenilenen bir eğitimle mümkündür. Eğitimle ilgisini herhangi bir noktada kesen bir birey yada toplumların yeryüzünde kendi konumlarını uygulama bakımından bir zafiyete düşeceklerini, bunun sonucunda kendilerinden beklenen toplumsal ve zihinsel performansı gösteremeyeceklerini rahatlıkla söyleyebiliriz. İçinde bulunduğumuz ve bilgi çağı olarak tanımlanan bu dönemde büyük devletlerin, büyük sektör yapılanmalarının en önemli gider kalemlerini bilgi ve teknoloji harcamaları oluşturuyor. Gözünü daha müreffeh, daha uygar ve daha gelişmiş bir gelecek hedef etmiş toplumlar en büyük yatırımı bilgiye, eğitime ve dolayısıyla insana yapıyorlar. Hiç kuşku duymuyorum ki daha modern, daha gelişmiş ve daha güçlü bir Türkiye hedefinin büyük umudu ve güçlü teminatı da bugünün iyi eğitim görmüş, bilgi çağının gerekleriyle donanmış gençlerimiz olacaktır. Ve bugün irdelediğimiz, mesleki teknik eğitim ve yerel yönetimlerle ilgili ve 4702 sayılı yasa da bu hedefe yönelmiş yasa olarak, hedef olarak önümüzde duruyor. Bu hedef de yetişmiş insan gücü meydana getirebilmek, yetiştirilebilmek. | en_US |
dc.identifier.citation | Özerol, Ü. (2002). Mesleki teknik eğitim ve yereI yönetimler. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 126-130. | en_US |
dc.identifier.endpage | 130 | en_US |
dc.identifier.startpage | 126 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/4958 | |
dc.identifier.volume | II | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY08214 | |
dc.title | Mesleki teknik eğitim ve yereI yönetimler | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |