Martin Heidegger ve Aristoteles'in sanat görüşlerinin incelenmesi

dc.authorid0000-0001-5706-6340en_US
dc.contributor.authorArga, Bora
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:10Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:10Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractMartin Heidegger, yorumbilgisel bir döngü ile sanatın kökenini varlık ve hakikat üzerinden açıklama yolunu izler. Diğer yandan Aristoteles, sanatın doğayı taklit ettiği görüşünü savunur. Bu yüzden ilk etapta Aristoteles’in sanat görüşünün Heidegger’inki ile zıt düştüğü algısı oluşsa da Aristoteles, üzerinden sanat görüşlerini temellendirdiği tragedyayı doğal varlıklarla bir görmez. Aksine, ‘karakter’ kelimesini çoğu zaman ‘karakterin ortaya konuşu’, ‘düşünce’ kelimesini de ‘dilde ortaya konan düşünce’ anlamında kullandığından, Aristoteles için şeylerin ilk etapta göründükleri gibi temsili değil, hakikatlerinin ortaya konması gerekliliği savunulabilir. Dahası, Heidegger’in ve Aristoteles’in sanat üzerine fikir birliğine vardığı konuların arasına şiirsel sanatların doğası görüşü de dâhil edilebilir. Bu yüzden, Heidegger’in ve Aristoteles’in sanat görüşlerinin sanılanın aksine bir ortaklık taşıdıkları ifade edilebilir.en_US
dc.description.abstractMartin Heidegger sets out to establish the source of art through being and truth by making use of a hermeneutic cycle. On the other hand, Aristotle holds the view that art imitates nature. Although this idea creates the impression that Heidegger’s and Aristotle’s views of art are opposite, Aristotle does not consider tragedy and natural beings equal. In contrast, since he uses the word ‘character’ as ‘the revelation of character’, and the word ‘thought’ as ‘the thought revealed in speech’, one might argue that, for Aristotle, the necessity to reveal the truth in beings predominates their representation as they appear at first glance. Moreover, among the topics that Aristotle and Heidegger take a similar stance on the issue of art, the nature of poetics art can be considered. For that reason, one might hold the view that the views of Heidegger and Aristotle on art share common points, despite the common belief.en_US
dc.identifier.citationArga, B. (2020). Martin Heidegger ve Aristoteles'in sanat görüşlerinin incelenmesi / An analysis of the views of Martin Heidegger and Aristotle on art. Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi. (29), s. 247-257.en_US
dc.identifier.endpage257en_US
dc.identifier.issn2618-5784
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage247en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/flsf/issue/54350/687676
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1024
dc.institutionauthorArga, Bora
dc.language.isotren_US
dc.publisherHamdi Bravoen_US
dc.relation.ispartofFelsefe ve Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00932
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectHeideggeren_US
dc.subjectAristotelesen_US
dc.subjectHakikaten_US
dc.subjectVarlıken_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectHeideggeren_US
dc.subjectAristotleen_US
dc.subjectTruthen_US
dc.subjectBeingen_US
dc.titleMartin Heidegger ve Aristoteles'in sanat görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn analysis of the views of Martin Heidegger and Aristotle on arten_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar