Adult teaching specific characters at the law enforcement subordinate organizations (an example of academy of the ministry of internal affairs)

dc.contributor.authorKhojanashvili, Lasha
dc.contributor.authorRevishvili, Mariami
dc.contributor.editorTokcan, İnci Melike
dc.contributor.editorGümüşkaya, Burcu
dc.contributor.editorŞimşir, Dilan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:23Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:23Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractln the modern world with increasing the training functionality for the individual and society development, teaching processes provide the successful adaptation of individuals in the society. However, the state that includes the successful individuals is stronger and has a be|ter chance of development. Law enforcement agencies are the successful guarantor of the state. lt is the law enforcement system's direct responsibility to create and preserve the security system in the country. Thus, educated representatives ol the law enforcement system are the main objects and interests of the state. Number of factors created some important problems in the training institutions under the subordination of law enforcement agencies, overcoming the teaching objects by the training / re-training contingent...en_US
dc.description.abstractModern dünyada eğitimin bireysel ve toplumsal gelişmedeki işlevi artmış, bireyin topluma başarılı bir şekilde adapte olmasında öğretim süreci önem kazanmıştır. Daha başarılı vatandaşları olan devletler daha güçlüdür ve gelişmeye daha açıktır. Kolluk güçleri devletlerin önemli bir garantörü durumundadır Ülkedeki güvenlik sistemini kurmak ve muhafaza etmek kolluk sisteminin doğrudan sorumluluğudur. Bu nedenle devletlerin çıkarı açısından kolluk mensuplarının iyi eğitilmesi başlıca hedeflerdendir. Kolluk güçlerine bağlı eğitim kurumları önemli sorun kaynaklarının etkisini ortadan kaldırmak için eğitim ve yeniden eğitim süreçlerinden yararIanmıştır...en_US
dc.identifier.citationKhojanashvili, L. ve Revishvili, M. (2017). Adult teaching specific characters at the law enforcement subordinate organizations (an example of academy of the ministry of internal affairs). Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (59-62 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-96-3
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5999
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07043
dc.subjectLaw enforcementen_US
dc.subjectAdult educationen_US
dc.subjectPolice trainingen_US
dc.subjectKolluk güçlerien_US
dc.subjectYetişkin eğitimien_US
dc.subjectPolis eğitimien_US
dc.titleAdult teaching specific characters at the law enforcement subordinate organizations (an example of academy of the ministry of internal affairs)en_US
dc.title.alternativeKolluk güçlerine bağlı ast örgütlerde yetişkin eğitimine özgü özellikler: içişleri bakanlığı akademisi örneğien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar