Müşteri memnuniyeti belirlenmesi için metin madenciliği tabanlı bir yazılım aracı

dc.contributor.advisorErdoğan, Şenol Zafer
dc.contributor.authorKuzucu, Kemal
dc.date.accessioned2024-07-12T22:22:25Z
dc.date.available2024-07-12T22:22:25Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİşletmenin veri tabanlarında bulunan veriler tek başına anlam ifade etmezler ve İşletmeler gelişen teknoloji ile birlikte bu veri yığınlarını mümkün olduğunca kullanıp, kendilerine faydalı bilgi haline getirmek isterler. Bu işlemi yapabilmek için öncelikli olarak yapısal halde olmayan verileri yapısal hale getirmeleri gerekir. Bu tez çalışmasında bir işletmenin 2002 yılından bu yana saklanan "Müşteri Şikayet Verileri" üzerinde işlem yapılmıştır. Her şikayet kaydı Mutlu veya Mutsuz şekilde kapanmaktadır. Burada amaç şikayet kaydını açan ilgili uzmanın, daha kaydın girişini yaparken Mutlu ya da Mutsuz kapanacağını tahmin eden bir sistem geliştirmek ve şikayet kaydının Mutsuz şekilde kapanacağını tahmin eden yazılım aracının yardımıyla müşteriye nasıl davranacağı konusunda yol göstermektir. Bu tez çalışması kapsamında bir yazılım aracı geliştirilmiştir. Bu yazılım aracına son yıllarda girilen kayıtlar ile sistem eğitilmiş ve kategorilere (Mutlu/Mutsuz) ayrılmıştır. Bundan sonra gelecek olan kayıtların kategorisinin tahmin edilmesi sağlanmıştır.en_US
dc.description.abstractData in a firm database does not mean anything alone. While technologies used in the businesses developing rapidly, firms want to use this big data the as much as possible so that makes it an advantage for the firm. To do this, first they have to convert non-structural data into structural form for this process. In this thesis, a firm's "Customer Complaints Data" (recorded since 2002) has processed. As a fact, each complaint record can be closed with Happy or Unhappy customer feeling. The purpose of this study; to develop a software that could help call center agents by predicting the result of customer's feelings at the end, while recording customer's request at the beginning. Also it's expected that the software leads agents to proper behaviors that makes happy customer feeling. In this study Customer Satisfaction Software has development. In this software, the system has improved with the records in recent years and results has divided into two categories (happy/unhappy). Then the software could predict results of future records.en_US
dc.identifier.citationKuzucu, K. (2015). Müşteri memnuniyeti belirlenmesi için metin madenciliği tabanlı bir yazılım aracı / A text mining based software tool development for detection of customer satisfaction. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11004
dc.institutionauthorKuzucu, Kemalen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1031en_US
dc.subjectMetin madenciliğien_US
dc.subjectNaive bayesen_US
dc.subjectMemnuniyet analizien_US
dc.subjectText miningen_US
dc.subjectSatisfaction analysisen_US
dc.titleMüşteri memnuniyeti belirlenmesi için metin madenciliği tabanlı bir yazılım aracıen_US
dc.title.alternativeA text mining based software tool development for detection of customer satisfactionen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar