Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve mesleki kaygıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Yöntem: Bu çalışma nicel araştırma yöntemine göre düzenlenmiş, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın katılımcıları, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz dönemi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı 1,2,3,4. sınıf öğrencilerinden toplam 152 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri, Cabı ve Yalçınalp (2013) tarafından geliştirilen ‘’Mesleki Kaygı Ölçeği’’ ile Üstüner (2006) tarafından geliştirilen ‘’Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği’’ kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin normalliği incelenmiş ve Kolmogorov Smirnov, Shapiro Wilk testleri sonucunda verilerin ekonomik/ sosyal merkezli kaygı ile toplam kaygı puanları dışında (p>.05) normal dağılım göstermediği belirlenmiştir. Kategorik değişkenlerde grup sayılarının 30’un altına düşmesi de göz önüne alınmış, verilerin analizinde nonparametrik testlerden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik, fark ve ilişki testleri kullanılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitimi, Okul öncesi öğretmen adayı, Kaygı, Tutum

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bostancı, E., Bahar Alpteker, B. (2019). Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.