Görsel kimlik açısından iç mekan değerlendirmesi ve tüketiciye yansıması H&M mağaza örneği

dc.contributor.advisorAlan, Gülseli Aygül
dc.contributor.authorErgene, Ayşe İpek
dc.date.accessioned2024-07-12T22:26:48Z
dc.date.available2024-07-12T22:26:48Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-08en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBranden_US
dc.description.abstractGörsel kimlik çerçevesinde, mağaza içi atmosferinin mağazacılıktaki önemini belirlemek, daha sonrasında ise örneklem seçilen mağazaların üzerinden iç mimari pratikleri saptayarak ve bu durumun tüketicinin gözünde, alışveriş yapma pratiğini nasıl etkilediğini (satın alma, mağazada kalma vb.) ortaya çıkarmak tezin ana problemini oluşturmaktadır. H&M markasının Mart 2017 tarihine kadar, İstanbul’da açılmış olan 22 mağazası araştırmanın iç mekan analiz tabloları örneklemini oluşturmaktadır. Tezin amacı, kurum kimliği, görsel kimlik ve marka kavramlarını bir arada düşünerek, mağaza içi atmosferi içerisindeki bütünlüğüne bakılıp, bağlantı kurulacak şekilde disiplinler arası bir çalışma yapmaktır. Genel tarama modelinin uygulandığı tezde, birincil veri toplama tekniği olarak görsel çözümleme ve online anket yöntemine başvurulmuştur. H&M mağazasının örneklem seçilen mağazalarında gözlem yapıldıktan sonra oluşturulan tablolara bakılarak görsel kimlik üzerinden iç mekan çözümlemesi yapılıp daha sonra bireylere internet üzerinden online anket gönderilerek 484 kişiye ulaşılmıştır. Bu bilgiler istatistik programı olan SPSS 17 paket programına aktarılmış ve değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the eyes of the consumers, to determine the importance of in-store atmosphere in the context of visual identity, and then to determine the interior architecture practices over the selected stores and how this affects the shopping practices (buying, staying in stores, etc.) is the main problem of the thesis. The 22 stores of H&M brand opened in Istanbul until March 2017 constitute the sample of the interior analysis tables of the research. The aim of the thesis is to make an interdisciplinary study by considering the concepts of corporate identity, visual identity and brand so looking at the integrity within the store atmosphere. In the thesis in which general scanning model is applied, visual analysis and online survey method is used as the primary data collection technique. After the observation in the selected stores of the H&M store, an internal analysis was made through visual identity by looking at the tables created, and online questionnaire has sent to individuals at first then reached 484 people. This information was transferred to the statistical program SPSS 17 and evaluated.en_US
dc.identifier.citationErgene, A. İ. (2019). Görsel kimlik açısından iç mekan değerlendirmesi ve tüketiciye yansıması H&M mağaza örneği / Evaluation of the interior from visual identity and reflection to the consumer H&M store case (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11528
dc.institutionauthorErgene, Ayşe İpeken_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1566en_US
dc.subjectGörsel kimliken_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMağaza içi atmosferien_US
dc.subjectİç mekan değerlendirmesien_US
dc.subjectTüketici algısıen_US
dc.subjectVisual identityen_US
dc.subjectIn-store atmosphereen_US
dc.subjectInternal evaluationen_US
dc.subjectConsumer perfectionen_US
dc.titleGörsel kimlik açısından iç mekan değerlendirmesi ve tüketiciye yansıması H&M mağaza örneğien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the interior from visual identity and reflection to the consumer H&M store caseen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar