İzleyicinin sinema filmi tercihlerinde sosyal medyanın etkisi

dc.authorid0000-0002-8003-5590en_US
dc.contributor.advisorYalın, Celal Oktay
dc.contributor.authorÖğe, Mehmet Sercan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:31:58Z
dc.date.available2024-07-12T22:31:58Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSosyal medya, gündelik yaşamda insanların en fazla zaman geçirdikleri ortamlar arasında yer almaktadır. Kullanıcılar, ilgi alanlarına göre burada çeşitli kişi ve sayfaları takip etmekte, arkadaşları ile iletişim kurmakta ve oyunlar oynamaktadırlar. Ucuz ve hızlı erişim olanağı sosyal medyayı her geçen gün daha cazip hale getirmektedir. Bu durum, sosyal medya platformlarını pazarlama için de en uygun alanlar haline dönüştürmüştür. Sinema film endüstrisi için de durum aynıdır. Oldukça fazla maliyetli olan film ürünlerinin satış süresi çok kısa olduğundan, kar elde etmek için oldukça verimli bir pazarlama süreci şarttır. Sosyal medya, filmlerin pazarlanması ve izleyicilerin merakının oluşturulması için önemli bir alandır. Bu çalışmada sosyal medya pazarlamasının film izleyicisi üzerindeki etkilerinin anlaşılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda önce literatür taraması yapılmış, ardından anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre sosyal medyada yoğun biçimde pazarlanan filmlerin daha fazla izleyicinin dikkatini çektiği görülmüştür. Ayrıca özellikle gençlerin sosyal medyada filmleri daha fazla takip ettikleri ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractSocial media is among the environments where people spend the most time in daily life. Users follow various people and pages according to their interests, communicate with their friends and play games in social media platforms.Cheap and fast access makes social media more attractive every day. This has turned social media platforms into the most suitable areas for marketing activities. The situation is the same for the cinema film industry. The films have a very high cost in production but they have a very shoer time for being sold and so an efficient marketing process is necessary to make a profit fort he companies. Social media is an important area for marketing movies and getting audiences? curiosity. In this study, it is aimed to understand the effects of social media marketing on movie audience.In this context, first the literature was searched and then the questionnaire was applied. According to the results, it has been observed that movies that are heavily marketed on social media attract more viewers. In addition, it has been revealed that especially young people follow movies more on social media.en_US
dc.identifier.citationÖğe, M. S. (2020). İzleyicinin sinema filmi tercihlerinde sosyal medyanın etkisi / Social media’s impact on film choices of the viewers. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11901
dc.institutionauthorÖğe, Mehmet Sercanen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1939en_US
dc.subjectSinema film endüstrisien_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectCinema film industryen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.titleİzleyicinin sinema filmi tercihlerinde sosyal medyanın etkisien_US
dc.title.alternativeSocial media’s impact on film choices of the viewersen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Mehmet_Sercan_Öğe_191105101.pdf
Size:
1.42 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text