İnternet araştırmalarında yöntem sorunu
Küçük Resim Yok
Tarih
2014
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
İnternetin geniş kitlelerce kullanılmaya başladığı 2000li yıllardan itibaren, internetçalışmalarındaki yöntem sorunu araştırmacıların ilgisini daha fazla çekmeye başlamıştır. Bu ilgi,özellikle web 2.0 dönemi ve sosyal medya araçlarıyla birlikte daha da artmıştır. Disiplinlerarasıçalışmaların odağı olan internet sunduğu sanal yöntemlerle, sosyal bilimcilerin araştırmalarınakonu olmaya devam etmektedir.Bazı araştırmacılara göre, internet zamanında sosyal bilimler araştırması yapmak bazıriskleri de beraberinde getirmektedir. İnternet ortamında sürekli değişen verilerle araştırmayapmak, çoğu zaman ceteris paribus1 koşulunu sağlamayı imkansız kılmaktadır. Bu da yapılanaraştırmaların yöntemsel olarak geçerliliği sorununu gündeme getirmektedir. Diğer taraftan,geleneksel medyaya kıyasla, internet üzerinden veri toplamanın kolaylığı ve ucuzluğu ve de dahageniş bir örnekleme ulaşabilme imkanı, internetin çalışma alanı olarak ortaya koyduğu artılarolarak karşımıza çıkmaktadır. Gerek iletişim araştırmaları, gerek pazar araştırmaları gereksesosyolojik araştırmalar bakımından farklı eğilimlerle ele alınan internet araştırmalarında, amaçne olursa olsun, bazı yöntem sorunları yaşanabilmektedir. Bu çalışmada, web 1.0 dönemindenweb 2.0 dönemine geçişte, internet tabanlı veri toplama yöntemleri ve sosyal medyayıtemel alan araştırmaların sunduğu yöntemler açıklanarak uygulamaya ilişkin eksiklikleredeğinilecektir. Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemlerinin, web 2.0 araçlarını araştırırkennasıl uygulanabileceği ve bu uygulamaların eksiklerinin giderilmesi için neler yapılabileceğitartışılacaktır. Böylelikle farklı alanlarda yapılan ve farklı yöntemleri kullanan çalışmalarüzerinden yapılan literatür taraması ile yöntem sorunları ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Erciyes İletişim Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
3
Sayı
4