The impact of online education on students' particioation in foreign language classes in a tourism and hotel management highschool

dc.authorid0000-0002-8214-773Xen_US
dc.contributor.advisorDilman, Hakan
dc.contributor.authorDağdelen, Sibel
dc.date.accessioned2024-07-12T22:33:47Z
dc.date.available2024-07-12T22:33:47Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-03en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractThe impact of online education on students’ attendance to foreign language classes in a Tourism and Hotel Management Vocational High School was investigated in this study. In line with the purpose, the activities organized using interactive applications and social media enriched with Web 2.0 tools were attended by 34 students of a Tourism and Hotel Management Vocational High School in Kocaeli; during the emergency online education period due to the Covid-19 pandemic. The activities were applied for ten weeks to attract students' attention to the lesson and ensure their attendance. Following the application, the students were asked open-ended questions and conducted online interviews. All the data was recorded and transcribed for analysis. The data were subjected to content analysis and descriptive analysis. As a result of the research, the positive aspects of online courses, according to the students who participated in the study, are as follows: being sufficient, fun, and valuable, teachers' high effort, being instructive/educational, efficient, and finally comprehensible. The negative aspects of online foreign language courses are lack of interaction, indiscipline, internet shortage, and inefficiency. According to the study's findings, foreign language classes designed with Web 2.0 interactive tools attract students' interest and raise their attendance to the lessons.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada; çevrimiçi eğitimin turizm ve otel işletmeciliği meslek lisesindeki öğrencilerin yabancı dil derslerine katılım süreçlerine etkisi incelenmiştir. Amaç doğrultusunda Web 2.0 araçları ile zenginleştirilmiş interaktif uygulamalar ve sosyal medyadan faydalanılarak düzenlenen etkinlikler, Kocaelli ilindeki bir turizm ve otel işletmeciliği meslek lisesinin 34 öğrencisine; Covid-19 pandemisi sırasında zorunlu olarak geçilen uzaktan eğitim sürecinde 10 hafta boyunca uygulanarak, öğrencilerin derse dikkatlerinin çekilmesi ve katılımlarının sağlanması çalışılmıştır. Uygulama sonrasında öğrenciler ile online görüşmeler yapılarak kayıt altına alınmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi ve betimsel analiz uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan öğrencilere göre çevrimiçi derslerin olumlu yönleri sırasıyla; güzel, eğlenceli ve yararlı olması, öğretmenlerin yüksek çaba göstermeleri, öğretici/eğitici olması, verimli olması ve son olarak anlaşılır olmasıdır. Çevrimiçi yabancı dil derslerinin olumsuz yönleri ise sırasıyla; güç olması ve etkileşimsiz olması, disiplinsizlik, internet sıkıntısı ve verimsiz olmasıdır. Araştırmada; Web 2.0 destekli interaktif tasarlanan yabancı dil derslerinin öğrencilerin ilgisini çektiği ve derslere olan katılım düzeylerini artırdığı saptanmıştır.en_US
dc.identifier.citationDağdelen, S. (2022). The impact of online education on students' particioation in foreign language classes in a tourism and hotel management highschool / Çevrimiçi eğitimin turizm ve otel işletmeciliği lisesindeki öğrencilerin yabancı dil derslerine katılım sürecine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12145
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT2202en_US
dc.subjectForeign language teachingen_US
dc.subjectEnglish Language teachingen_US
dc.subjectOnline educationen_US
dc.subjectOnline class attendanceen_US
dc.subjectOnline class participationen_US
dc.subjectYabancı dil öğretimien_US
dc.subjectİngilizce öğretimien_US
dc.subjectÇevrimiçi eğitimen_US
dc.subjectÇevrimiçi ders devamsızlığıen_US
dc.subjectÇevrimiçi derse katılımen_US
dc.titleThe impact of online education on students' particioation in foreign language classes in a tourism and hotel management highschoolen_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi eğitimin turizm ve otel işletmeciliği lisesindeki öğrencilerin yabancı dil derslerine katılım sürecine etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Sibel_Dağdelen_The impact_of_ Online_ Education.pdf
Boyut:
1.24 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text