Okul öncesi öğretmenlerinin çevresel tutumlarının incelenmesi
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırma ile okul öncesi öğretmenlerinin çevresel tutumlarının ne düzeyde olduğunun incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu araştırma da model olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Erzurum merkezinde bulunan Yakutiye, Palandöken, Aziziye ilçelerinde resmi ve özel okullarda görev yapan okul öncesi öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, basit seçkisiz atama yolu ile evren içinden seçilen 113 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Fernandez-Manzanal, Rodriguez-Barreiro ve Carrasquer (2007) tarafından geliştirilen; Yurt, Cevher-Kalburan ve Kandır (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan “Çevresel Tutum Ölçeği” (ÇTÖ) kullanılmıştır. Ölçek 4 alt faktör ve 20 maddeden oluşmaktadır. Alt faktörler: Çevresel problemler için eğitim gereksinimi (ÇPİEG), çevre eğitiminde alan gezilerinin önemi (ÇEAGÖ), çevresel kirlilik ve koruma (ÇKVK) ve çevresel koruma hareketi (ÇKH).