Annelerin çocukluk dönemi örselenme yaşantıları ile çocuklarıyla olan ilişkilerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Son yıllarda ebeveyn-çocuk arasındaki ilişki, çocuk ve ebeveynin karşılıklı olarak birbirini etkilediği çift yönlü etkileşimli bir süreç olarak değerlendirilmektedir. Anne çocuk etkileşimi, çocuğun gelişiminde yaşamsal önem taşıyan, uzun süreli bir etkileşim biçimidir. Anne ile çocuk arasındaki ilişki hem anne hem de çocukla ile ilgili pek çok değişkenden etkilenmektedir. Bu anlamda sağlıklı bir anne çocuk ilişkisinin oluşumunda annenin ruh sağlığı, kendi çocukluğundaki hem olumlu hem olumsuz deneyimleri çocuğuyla ilişkisinde de önemli bir belirleyici olabilmektedir. Annenin çocukluk dönemi deneyimlerinde örselenme yaşantılarının ruhsal dünyasındaki yıkıcılığı ileriki yaşamının devamında da etkisini sürdürmektedir. Yapılan araştırmalar çocukluk dönemi örselenme yaşantılarının uzun vadedeki bu etkilerini ortaya koymaktadır. Bu araştırma okul öncesi dönemde çocuğu bulunan annelerin çocukluk dönemi örselenme yaşantıları ile çocuklarıyla olan ilişkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çocukluk dönemi örselenme yaşantıları, Anne çocuk ilişkisi, Okul öncesi dönem

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aksu, F., Balcı, A ve Aydın Kılıç, Z. N. (2019). Annelerin çocukluk dönemi örselenme yaşantıları ile çocuklarıyla olan ilişkilerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.