48-72 aylar arasındaki Türk çocuklarının alıcı dil yapılarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2008

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırma, orta sosyoekonomik düzeydeki ailelerin anaokuluna devam eden 48-72 aylar çocuklarının Türkçedeki dilbilgisi yapılarını ve sözcükleri anlamada geçirdikleri aşamaların, cinsiyet, yaş, anne ve baba eğitim düzeyi, çocuğun doğum sırası ve kardeş sayısı değişkenlerine göre nasıl bir gelişim gösterdiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır...
This research was done with the aim of determining what kind of changues are seen according to children's sex, age, educational level of their mother and father, birth order and number of sibligs variables of Turkish children -attending to preschool and in middle socio economic status families -aged netween 48-72 months go through the comprehension in the Turkish grammar structures and word types...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Dil gelişimi, Alıcı dil, Semantik, Sözcük türleri, Erken çocukluk dönemi, Language development, Receptive language, Semantic, Word types, Early childhood period

Kaynak

XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Güler, T. ve Baykoç Dönmez, N. (2008). 48-72 aylar arasındaki Türk çocuklarının alıcı dil yapılarının incelenmesi / Review of receptive language structures of Turkish children between 48-72 months. XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006. Maltepe Üniversitesi. s. 451-462.