TRT çocuk kitaplık uygulamasındaki e-kitapların temel kavramlara yer verme durumunun incelenmesi

dc.authorid0000-0002-4115-3156en_US
dc.contributor.advisorKılıç, Zeynep
dc.contributor.authorGül, Gülay
dc.date.accessioned2024-07-12T22:37:18Z
dc.date.available2024-07-12T22:37:18Z
dc.date.issued2023en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmada, TRT Çocuk Kitaplık uygulamasında bulunan, okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hazırlanmış olan e-kitaplarda temel kavramların yer alıp almaması durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, akıllı cihazlara ücretsiz olarak indirilebilen TRT Çocuk Kitaplık uygulamasında yer alan okul öncesi döneme yönelik 229 adet e-kitap oluşturmaktadır. Doküman analizine dayalı nitel bir çalışma olan bu araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan “TRT Çocuk Kitaplık E-Kitap Künye Formu” ve “Kavram Kontrol Listesi” kullanılmıştır. 2023 yılının Aralık-Haziran aylarında araştırmacı tarafından toplanan verilerin çözümlenmesinde betimleyici analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak; İncelenen e-kitap arşivinin 2013 MEB Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan kavram listesinde bulunan kavramları büyük oranda desteklediği görülmüştür. E-kitaplarda yer alan temel kavram kategorileri ayrıntılı incelendiğinde en fazla zaman kategorisi kavramlarının yer aldığı sonrasında sırayla zıt, yön/mekanda konum, duygu, sayı/sayma, duyu, boyut, miktar ve renk kategorisi kavramlarının yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. İncelenen e-kitaplarda geçen kavramların görsel karşılıklarının ve metin içi açıklamalarının ise kısıtlı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn the study, it was aimed to examine whether the e-books prepared for preschool children in the TRT Children's Library application include basic concepts or not. The study group of the research consists of 229 e-books for preschool children in the TRT Children's Library application, which can be downloaded free of charge to smart devices. In this qualitative study based on document analysis, "TRT Children's Library E-Book Imprint Form" and "Concept Checklist" prepared by the researcher were used. In December-June 2023, descriptive analysis methods were used to analyse the data collected by the researcher. As a result, it was seen that the e-book archive examined supported the concepts in the concept list in the 2013 MEB Preschool Education Programme to a great extent. When the basic concept categories in the e-books were examined in detail, it was concluded that the concepts in the time category were the most common, followed by the concepts in the opposite, direction/location in space, emotion, number/counting, sense, size, quantity and colour categories, respectively. It was observed that the visual equivalents and in-text explanations of the concepts in the e-books examined were limited.en_US
dc.identifier.citationGül, G. (2023). TRT çocuk kitaplık uygulamasındaki e-kitapların temel kavramlara yer verme durumunun incelenmesi / Research on e-books including basic concepts in TRT children's library application. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12582
dc.language.isotren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2646en_US
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectE-kitapen_US
dc.subjectTemel kavramlaren_US
dc.subjectÇocuk edebiyatıen_US
dc.subjectPreschool termen_US
dc.subjectE-Booken_US
dc.subjectBasic conceptsen_US
dc.subjectChildren's Literatureen_US
dc.titleTRT çocuk kitaplık uygulamasındaki e-kitapların temel kavramlara yer verme durumunun incelenmesien_US
dc.title.alternativeResearch on e-books including basic concepts in TRT children's library applicationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar