Bir üretim biçimi olarak sanat, toplumsal beğeni-sermaye ilişkisi: İstanbul örneği

dc.contributor.advisorÖnkal, Güncel
dc.contributor.authorİlhan, Zerrin
dc.date.accessioned2024-07-12T22:27:30Z
dc.date.available2024-07-12T22:27:30Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-12en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSanat sosyolojisi, genel tanımı itibarıyla, sanat ve toplumun nasıl bir ilişki içinde olduğunu anlamaya ve anlatmaya yönelik çalışır. Günümüzde bir üretim biçimi haline gelen sanatın, sermaye ile ilişkini inceleyen bu tez çalışması, toplumsal beğeni üzerinde sanat piyasasının etkilerini anlatmaktadır. Çalışmada Howard S. Becker’in “sanat dünyası” kavramsallaştırması izlek olarak alınmıştır. Sanat dünyası, sanatı kolektif bir faaliyet olarak görür ve sanat eserlerinin olduğu şey haline gelebilmesi için çok sayıda farklı aktörden oluşan bir ağın gerekliliğini anlatır. Bu kuram üzerinden sanatın sermaye ile olan ilişkisi ve sanatın bir piyasa olarak nitelendirilmesinin sosyolojik analizi İstanbul örneği üzerinden gerçekleştirilmiştir. Sanat dünyası kavramı ile sanat olayı bütün sosyal potansiyeli ve etkileşimleri bakımından araştırılır. Bu tez çalışmasında da bütünün gösterilebilmesine yönelik bir sanat piyasası analizi ortaya konulurken sanattoplum ilişkisinin bir üretim-tüketim ilişkisine nasıl evrildiği analiz edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractSociology of art, in its general definition, focuses on understanding and explaining the relationship between art and society. This thesis examines the relationship between art and the capital, which has become a form of production today, and describes the effects of the art market on the social admiration. In this study, Howard S. Becker's conceptualization of “art world” is taken as the main theme. The art world defines art as a collective activity and describes the necessity of a network of many different actors to make art works as it is. Through this theory, the case of Istanbul is taken as the sample of a sociological analysis which characterizes the art as a market. The concept of “art world” exemplifies “art events” with all social potentials and interactions. In this thesis, an art market analysis is tried to be considered in order to show the whole dynamics of art-society relationship and how it evolves into a production-consumption relationship.en_US
dc.identifier.citationİlhan, Z., (2019). Bir üretim biçimi olarak sanat, toplumsal beğeni-sermaye ilişkisi: İstanbul örneği / The relationship between art as a production form, social admiration-capital Istanbul case. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11629
dc.institutionauthorİlhan, Zerrinen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1667en_US
dc.subjectSanat Dünyasıen_US
dc.subjectSermayeen_US
dc.subjectSanat Piyasasıen_US
dc.subjectMediasyonen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectSanat Eserien_US
dc.subjectWorld of Arten_US
dc.subjectCapitalen_US
dc.subjectArt marketen_US
dc.subjectMediationen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.titleBir üretim biçimi olarak sanat, toplumsal beğeni-sermaye ilişkisi: İstanbul örneğien_US
dc.title.alternativeThe relationship between art as a production form, social admiration-capital Istanbul caseen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar