The use of short story in teaching language as a foreign language
Küçük Resim Yok
Tarih
2014
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
That the short story teaching is really a dynamic and integrated task in communicative language into education institutions is already known, A simple class-lecture may not generate fruitful output if it is not permeated into the mind of the students. The teacher has to remember not only how beneficial simultaneously effective the way teaching is , but also how interesting and salient the classroom teaching could be. Mere teacher-centered approaches ot teaching shod story neither can stimulate students' interest in the content nor do they directly involve them in the learning process beyond the surface meaning of the short story...
Kısa öykü öğretiminin gerçekten dinamik ve birleştirilmiş bir etkinlik olduğu bilinmektedir. Öğrencinin aklında kalacak şekilde işlenmeyen bir dersten verimli sonuç elde edilemez. Öğretmen etkili öğretim yöntemlerinin faydalarını hatırlamanın yanında dersin ne kadar ilginç ve dikkat çekici olabileceğinin de farkında olmalıdır. Kısa öykü öğretiminin sadece öğretmen merkezli bir yaklaşımla yapıldığı zaman ne öğrencilerin içerikle ilgisini çekebilir ne de onları öğrenme sürecine direkt olarak dahil edebilir, hikayenin yüzeysel anlamını vermekten öteye geçemez. Bu yüzden öğrencilerin dil gereksinimlerine ve seviyelerine uygun sınıf içi aktivitelerinin titiz bir şekilde seçimi kısa öykü öğretiminde göz önünde bulundurulmalıdır...
Kısa öykü öğretiminin gerçekten dinamik ve birleştirilmiş bir etkinlik olduğu bilinmektedir. Öğrencinin aklında kalacak şekilde işlenmeyen bir dersten verimli sonuç elde edilemez. Öğretmen etkili öğretim yöntemlerinin faydalarını hatırlamanın yanında dersin ne kadar ilginç ve dikkat çekici olabileceğinin de farkında olmalıdır. Kısa öykü öğretiminin sadece öğretmen merkezli bir yaklaşımla yapıldığı zaman ne öğrencilerin içerikle ilgisini çekebilir ne de onları öğrenme sürecine direkt olarak dahil edebilir, hikayenin yüzeysel anlamını vermekten öteye geçemez. Bu yüzden öğrencilerin dil gereksinimlerine ve seviyelerine uygun sınıf içi aktivitelerinin titiz bir şekilde seçimi kısa öykü öğretiminde göz önünde bulundurulmalıdır...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Language learning, Short story teaching, Language education, Dil öğrenimi, Kısa öykü öğretimi, Dil eğitimi
Kaynak
2014 Istanbul International Education Student Congress
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Haliti, S. (2014). The use of short story in teaching language as a foreign language. Dilman, H. ve Töngür, N. (ed.). 2014 Istanbul International Education Student Congress içinde (69-70 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.