Değişimden dönüşüme eğitimde sürdürülebilirlik ve dijitalleşme: krizde, krizle, krize rağmen eğitim

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

“Dijital dönüşüm gerçekten bir “dönüşüm” olarak kültürel olduğu kadar sanal ortamın dinamiklerine dayalı ontolojik, epistemolojik ve etik tartışmaları da beraberinde getirir. Dijitalleşmenin kültür alımlayıcısı özne üzerinde yarattığı en önemli etki parçalanma ve kolajdır. Dijital dönüşümün içinde bilgi edinme arzusunu diri tutmak, yaşam aktörlerine indirgenen öznelerin meslek edinme çabalarında onları katılımcı kılmak ve de uzmanlaşmanın gerektirdiği değerlerle bezeli olarak yetiştirmek önemlidir. Akademik ve eleştirel özgürlüğünü eğitim kuramlarında toplumsal sorunların doğasına yönelik yaklaşımlar bağlamında ele alabilecek ve de kendi hayatlarını “yeniden” yaratabilecek özneler yetiştirmek demokratik olanakların yaratılması açısından elzemdir.”

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Değişimden dönüşüme, Sürdürülebilirlik, Dijitalleşme, Eğitim

Kaynak

Gelecek Dündü; Dijital Bir Üniversitenin Bugünü

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Önkal, G. (2021). Değişimden dönüşüme eğitimde sürdürülebilirlik ve dijitalleşme: krizde, krizle, krize rağmen eğitim. Karasar, Ş. ve Eldem Anar, Ü. İ. (ed), Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü içinde (141-160 ss.). İstanbul; Maltepe Üniversitesi.