Okul öncesi öğretmen adaylarının ''okul yöneticisi'' kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor çalışması

dc.authorid0000-0002-2377-8910en_US
dc.contributor.authorZembat, Rengin
dc.contributor.authorTunçeli, Hilal İlknur
dc.contributor.authorAkşin, Ezgi
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:06Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:06Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının okul yöneticisi kavramına ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla belirlenmesidir. GEREÇ VE YÖNTEM: Araştırma verileri 2014-2015 bahar döneminde Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 3. ve 4. sınıf 169 öğretmen adayından elde edilmiştir. Araştırma verileri iki aşamalı açık uçlu sorulardan oluşan formlar aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Analiz sürecinde uygun bulunmayan 39 metafor çalışma dışı bırakılmış ve 130 metafor kullanılmıştır. BULGULAR: Araştırmanın bulguları incelendiğinde öğretmen adaylarının okul yöneticisi” kavramı en çok Baba (16), Lider (8), Anne (7), Ebeveyn (6) metaforlarıyla özdeşleştirdiği görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının “okul yöneticisi” kavramına yönelik ürettikleri metaforların büyük çoğunlukla yönetim odağı olma (% 23,076), düzenleyici olma (%16,153) ve yönlendiren/yol gösterici olma (%11,538) kategorileri altında toplandığı görülmüştür. SONUÇ: Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının ürettikleri metaforların kategorilere dağılımına bakıldığında “okul yöneticisini” öğrencilerini ve öğretmenlerini koruyan, kollayan, problem çözen, yol gösteren kişiler olarak yani çoğunlukla olumlu olarak algıladıkları görülmüştür.en_US
dc.identifier.citationZembat, R., Tunçeli, H. İ. ve Akşin, E. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının ''okul yöneticisi'' kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor çalışması. Uluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi “Erken Müdahale”. s. 446-459.en_US
dc.identifier.endpage459en_US
dc.identifier.startpage446en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/husbfd/issue/7893/103908
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1129
dc.language.isotren_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofUluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi “Erken Müdahale”en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY08665
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmen adayıen_US
dc.subjectOkul yöneticisien_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının ''okul yöneticisi'' kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor çalışmasıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar