Felsefenin trajik iyimserliği

dc.authorid0000-0002-0791-2163en_US
dc.contributor.authorCoşkun Özüaydın, Bergen
dc.contributor.editorBayar Bravo, Işıl
dc.contributor.editorBravo, Hamdi
dc.date.accessioned2024-07-12T20:45:00Z
dc.date.available2024-07-12T20:45:00Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.description.abstractİnsan fenomenlerinden biri olan acının evrenselliği, acıyı sadece psikolojik ya da fiziksel değil aynı zamanda yaşamsal bir olgu olarak da ele almayı gerektirmektedir. Acının evrenselliği, bizi aynı zamanda, bütün insanlarda ortak olan fenomenleri inceleyerek insan varoluşunu açıklamaya çalışan felsefi antropolojiye götürür. Acı, felsefeyle değerlendirildiğinde, insanı kendi içine bakmaya yönelterek varoluşu, hayatın ve şeylerin anlamı hakkında düşündürür. Böylece, acı trajik bir yazgı olmaktan çok daha fazlası haline gelir. Bu makalede, felsefenin psikolojik acıyı iyileştirici etkisi, felsefe ve acı arasındaki ilişki, felsefi antropolojinin ışığında ve trajik kavramı çerçevesinde ele alınacaktır. Ayrıca, bir acı çözümlemesinin felsefeden bağımsız yapılamayacağı iddiası tartışılacaktıren_US
dc.description.abstractThe universality of pain, which is one of the human phenomena, necessitates addressing pain not only as psychological or physical but also as a vital phenomenon. The universality of pain leads us to philosophical anthropology, which at the same time examines the phenomena common to all humans and tries to explain human existence. Pain, when evaluated in philosophy, makes us think about our own existence and the meaning of life and things. Thus, the pain becomes much more than a tragic destiny. In this article, the healing effect of philosophy on psychological pain and the relationship between philosophy and pain will be discussed in the light of philosophical anthropology and the concept of tragic. Furthermore, the argument that a pain analysis can not be made independent of philosophy will be discussed.en_US
dc.identifier.citationCoşkun Özüaydın, B. (2019). Felsefenin trajik iyimserliği / The tragic optimism of philosophy. Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi. (28), s. 73-86.en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.identifier.issn2618-5784
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1713
dc.institutionauthorCoşkun Özüaydın, Bergen
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofFelsefe ve Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY00931
dc.subjectAcıen_US
dc.subjectPsikolojik acıen_US
dc.subjectTrajiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectFelsefi antropolojien_US
dc.subjectPainen_US
dc.subjectPsychological painen_US
dc.subjectTragicen_US
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectPhilosophicalen_US
dc.subjectAnthropologyen_US
dc.titleFelsefenin trajik iyimserliğien_US
dc.title.alternativeThe tragic optimism of philosophyen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar