AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları
Küçük Resim Yok
Tarih
2002
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Pek çok alanda ortak politikalar ve uyumlaştırılmış bir mevzuat sistematiğine sahip olan Avrupa Birliği'nin ortak bir mesleki eğitim politikası bulunmamaktadır. Bu alanda üye ülkelerin farklı ulusal uygulamaları ile karmaşık, terminolojide dahi bütünlüğün sağlanamadığı bir yapı ortaya çıkmaktadır. Bununla birlikte, mesleki eğitim alanında genel ilkeleri belirleyerek bir çerçeve oluşturulması ihtiyacı topluluğun kuruluş yıllarından itibaren gündeme gelmiştir. Bu amaçla 1963 Yılında 266 sayılı Konsey Kararı ile mesleki eğitim alanında üye ülkelerin uygulamalarında dikkate alması beklenen on genel ilke belirlenmiştir. Günümüzde de Avrupa Birliği'nin ortak bir mesleki eğitim politikası oluşturma yönünde çalışmalarında referans alınan on genel İlke kararı, 1970'li yıllara kadar bu alandaki tek temel belge olarak kabul edilmiştir. 1970'li yıllarda Avrupa Birliği, söz konusu ilkeler doğrultusunda yürüttüğü mesleki eğitim çalışmalarında çeşitli idari mekanizmalara ihtiyaç duymuştur. Bu yapılardan ilki 1975 Yılında kurulan ve üye ülkelere mesleki eğitim alanında teknik ve bilimsel destek sunmak amacı ile çalışmalarını yürüten Mesleki Eğitimi Geliştirme Merkezi'dir (CEDEFOP). 1980'li yıllarda ise hedeflenen ilkeler ve oluşturulan mekanizmalar çerçevesinde mesleki eğitim alanında gerçekleştirilen projelere mali destek sunmak amacıyla spesifik programların oluşturulması kararları alınmıştır. Bu çerçevede 1983 yılından itibaren farklı alanlarda faaliyet göstermek üzere beş program oluşturulmuş, daha sonra söz konusu programların toplanması kararlaştırılmıştır. Böylece 1994 yılında daha önceki beş programın tamamının çalışma alanlarını kapsayan tek bir çerçeve program olarak Leonardo da Vinci programı hayata geçirilmiştir. Halihazırda Avrupa Birliği'nin mesleki eğitime yönelik temel mekanizması Leonardo programıdır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
Künye
Soğuk, H. (2002). AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 52-62.