Okul öncesi öğretmenliği bölümünü okumakta olan 4.sınıf öğrencilerin öğretmenlik uygulamasında ve uygulama öğretmenleri ile yaşadıkları sorunlar

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmada Okul Öncesi Öğretmenliği 4. Sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasında yaşadıkları sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerilerini kapsamaktadır. Uygulama sürecinde okul iklimine alışmanın, okuldaki birimlerle iletişim kurabilmenin, gerekli bilgi ve becerileri kazanmanın nitelikli öğretmen yetiştirme üzerinde etkisi olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı adayların deneyim kazanırken karşılaştıkları problemleri tespit etmektedir. Araştırmaya ilişkin veriler Betimsel Analiz yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma grubunu 2018 yılında Van YYÜ Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 4. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış 19 soruluk anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda adayların yarısı uygulama derslerinin sayısı yetersiz bulmuş, %77'si ise farklı kurumlarda uygulama yapmak istediğini belirtmiştir. Ayrıca adaylar etkinlik planlarını uygulamasında kullanılan materyallerin maliyetinden dolayı sorun yaşadıklarını ayrıca uygulama öğretmenleri ile iletişim kuramadıklarını ifade etmiştir. Bu araştırma sonucunda öğretmenlik uygulaması süresince karşılaşılan problemlerin adayları olumsuz etkilediği, adayın, koordinatörün ve uygulama öğretmenlerinin sorumlukları konusunda biçimlenmesi gerektiği söylenebilir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Öğretmenlik uygulaması, Uygulama öğretmeni

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Erdaş, M., Yılmaz, D., Adar, M., Adsız, V., Yılmaz, H., Baran, S., Osmanoğlu, N. (2019). Okul öncesi öğretmenliği bölümünü okumakta olan 4.sınıf öğrencilerin öğretmenlik uygulamasında ve uygulama öğretmenleri ile yaşadıkları sorunlar. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.