Okul öncesi öğretmenliği bölümünü okumakta olan 4.sınıf öğrencilerin öğretmenlik uygulamasında ve uygulama öğretmenleri ile yaşadıkları sorunlar
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmada Okul Öncesi Öğretmenliği 4. Sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasında yaşadıkları sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerilerini kapsamaktadır. Uygulama sürecinde okul iklimine alışmanın, okuldaki birimlerle iletişim kurabilmenin, gerekli bilgi ve becerileri kazanmanın nitelikli öğretmen yetiştirme üzerinde etkisi olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı adayların deneyim kazanırken karşılaştıkları problemleri tespit etmektedir. Araştırmaya ilişkin veriler Betimsel Analiz yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma grubunu 2018 yılında Van YYÜ Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 4. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış 19 soruluk anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda adayların yarısı uygulama derslerinin sayısı yetersiz bulmuş, %77'si ise farklı kurumlarda uygulama yapmak istediğini belirtmiştir. Ayrıca adaylar etkinlik planlarını uygulamasında kullanılan materyallerin maliyetinden dolayı sorun yaşadıklarını ayrıca uygulama öğretmenleri ile iletişim kuramadıklarını ifade etmiştir. Bu araştırma sonucunda öğretmenlik uygulaması süresince karşılaşılan problemlerin adayları olumsuz etkilediği, adayın, koordinatörün ve uygulama öğretmenlerinin sorumlukları konusunda biçimlenmesi gerektiği söylenebilir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Öğretmenlik uygulaması, Uygulama öğretmeni
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Erdaş, M., Yılmaz, D., Adar, M., Adsız, V., Yılmaz, H., Baran, S., Osmanoğlu, N. (2019). Okul öncesi öğretmenliği bölümünü okumakta olan 4.sınıf öğrencilerin öğretmenlik uygulamasında ve uygulama öğretmenleri ile yaşadıkları sorunlar. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.