Biyoloji ders programının öğrencilerin öğrenme stilleri açısından analizi

dc.contributor.authorEkici, Gülay
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:49Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:49Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu araştırmanın birinci amacı; biyoloji ders programında belirlenmiş olan hedeflerin hangi düşünme seviyelerinde hazırlanmış olduğunu tespit etmektir. İkinci amacı; biyoloji ders programında önerilen öğretim yaklaşımlarının, Somut Ardışık, Soyut Ardışık, Somut Random ve Soyut Random öğrenme stiIlerine sahip öğrencilerin hangi düşünme seviyesinde öğrenme gerçekleştirmelerine yönelik olduğunu belirlemektir. Çalışma betimsel araştırma deseninde yapılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanan "Ögrenme Stili Kriter Listesi" kullanılmıştır. Araştırma sonunda; en fazla l. Düzey Düşünme seviyesinde hedeflerin belirlenmiş olduğu, bunu ll.Düzey Düşünme Seviyesinde belirlenmiş hedeflerin izlediği tespit edilmiştir. lll.Düzey Düşünme seviyesinde hedef belirlenmemiştir. Önerilen öğretim yaklaşımlarının; l. Düzey Düşünme seviyesinde en fazla Somut Ardışık öğrenme stiline sahip öğrencilere yöneIik olduğu ll.Düzey Düşünme Seviyesinde Somut Ardışık, Somut Random ve Soyut Random öğrenme stiIlerine yönelik olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe first aim of this study is to clarify for which thinking levels prepared the goals in the Biology Curriculum. The second aim is to determine thinking levels in which tht students having Concrete Sequential, Abstract Sequential, Concrete Random and Abstract Random learning styles perform learning are supported by the instructional preferences suggested in the Biology Curriculum. This study was performed in the descriptive, research model. "The List of Learning Style Criteria" prepared by the author was used. In conclusion it was realized that determined goals were mostly in l. Level of thinking next followed by lI. Level of Thinking Furthermore no goal was determined in III. Level Thinking lt was shown that the suggested instructional preferences were mostly for the students having Concrete Sequantial learning style in l. Level of Thinking and those leaving Concrete Sequential Concrete Random and Abstract Random learning style in lI. Level of Thinking.en_US
dc.identifier.citationEkici, G. (2001). Biyoloji ders programının öğrencilerin öğrenme stilleri açısından analizi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (158-165 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage165en_US
dc.identifier.startpage158en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5175
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05978
dc.subjectÖgrenme stilien_US
dc.subjectGregorc biliş stili modelien_US
dc.subjectBiyoloji öğretimien_US
dc.subjectBiology ögretim programıen_US
dc.subjectLearning styleen_US
dc.subjectGregorc mind style modelen_US
dc.subjectBiology instructionen_US
dc.subjectBiology curriculumen_US
dc.titleBiyoloji ders programının öğrencilerin öğrenme stilleri açısından analizien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar