Aynı dili konuşamama-ötekileştirilme-yabancılaşma üçgeninde sıkışmalar: ortaokul ve lise öğrencilerinin durumları (İstanbul ve Batman'da yapılan karma çalışma, 2019)

dc.authorid0000-0002-1813-909Xen_US
dc.contributor.advisorAkşit, Belma
dc.contributor.authorCanpolat, Ömer
dc.date.accessioned2024-07-12T22:29:07Z
dc.date.available2024-07-12T22:29:07Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractHem nitel hem de nicel (karma) araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde eğitim-öğretim hizmeti veren ortaokul ve liselerde eğitim almakta olan öğrencilerin öğretmen ve diğer öğrencilerle aynı dili konuşamama, ötekileştirilme ve yabancılaşma üçgeninde yaşadıkları problemlere ilişkin öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek, elde edilen verileri yorumlamak ve bu doğrultuda durumun iyileştirilmesi için önerilerde bulunmaktır. Bu kapsamda cevap aranan temel soru; “aynı dili konuşamama-ötekileştirilme-yabancılaşma üçgeninde ortaokul ve lise öğrencilerinin durumlarına ilişkin öğrenci ve öğretmenlerin görüşleri nelerdir?” şeklindedir. Bunun dışında öğrencilerin aynı dili konuşamamaötekileştirilme-yabancılaşma üçgeninde sıkışmaları durumlarına; akademik başarı/başarısızlık, kendini ifade edememe, dışlanma/ötekileştirilme, damgalanma, anlama ve algılama sorunları, içe kapanıklık, okula/derslere karşı ilgisizlik gibi konularda etkisinin ne düzeyde olduğu sorularına cevaplar aranmaktadır. Araştırma karma bir çalışma olduğundan dolayı öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla “Aynı Dili Konuşamama-Ötekileştirilme-Yabancılaşma Üçgeninde Sıkışmalar: Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Durumları Derinlemesine Görüşme Çerçevesi” ve “Aynı Dili Konuşamama-Ötekileştirilme-Yabancılaşma Üçgeninde Sıkışmalar: Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Durumları Anket Formu” geliştirilmiştir. Anket soruları ve derinlemesine görüşme çerçevesi geliştirme sürecinden sonra uzman görüşleri alınarak gerekli değerlendirmeler yapılmış, İstanbul ili Pendik ilçesi ve Batman il merkezinde belirlenen ortaokul ve lise öğrencileri ve öğretmenleri ile görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; genel olarak öğretmenlerin tüm öğrencilerin kendilerini anladıklarını belirttikleri, öğrenciler arasında bir yabancılaşma olmadığı, tüm öğrencilerin anadillerinde eğitim alması gerektiği gibi sonuçlar elde edilmiştir. Diğer taraftan çalışma kapsamında katılımcı olarak yer alan öğrencilerin de düşüncelerine bakıldığında, öğretmenlerle aynı fikirde olmadıkları; öğrenciler arasında ötekileştirilme ve buna bağlı olarak da uzaklaşmanın ve yabancılaşmanın olduğu, herkesin eğitimden eşit derecede yararlandığı, bireylerin anadillerinde eğitim almaları gerektiği, her bireyin kendini anadilinde daha rahat ifade ettiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research conducted with both qualitative and quantitative (mixed) research method is to determine the opinions of students and teachers about the problems of the students who are studying in the secondary schools and high schools which provide education services within the Ministry of National Education, in the triangle of unable to speak same language with teachers and other students, othering and alienation, comment data and make suggestions for improving the situation. In this context, the basic question sought what are the opinions of students and teachers about the situations of secondary and high school students in the case of unable to speak the same language, othering, alienation. In addition; What the level of effect of students’ being stuck in the triangle of unable to speak the same language, othering and alteration on academic success/failure, unable to express oneself, exclusion, marginalization, stigmatization, understanding and perception problems, introvertedness, indifference towards school, courses. Because the research is a mixed research, in order to determine the views of teachers and students stuck in the triangle of unable to speak the same language, othering, alienation on dept interviewing framework for the situation of middle school and high school students and Convergence in the same language-alienation triangle form has been developed. After the survey questions and in depth interview frame development process, experts’ opinions were taken and necessary evaluations were made. Data were collected by conducting interviews with middle and high school students and teachers identified in Pendik district of Istanbul city and Batman city centre. According to the findings; in general, teachers stated that all students understand them, there is no alienations among the students and all students should be educated in their mother tongue. On the other hand, according to students, there was alienation and everyone should get education in their mother tongue and each individual expressed himself more easily in his mother tongue.en_US
dc.identifier.citationCanpolat, Ö., (2020). Aynı dili konuşamama-ötekileştirilme-yabancılaşma üçgeninde sıkışmalar: ortaokul ve lise öğrencilerinin durumları (İstanbul ve Batman'da yapılan karma çalışma, 2019) / Conflicts in the triangle of unable to speak same language - othering – alienation: the status of secondary and high school students (mixed study in Istanbul and Batman, 2019). (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11848
dc.institutionauthorCanpolat, Ömeren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1886en_US
dc.subjectAnadilen_US
dc.subjectAynı dil konuşamamaen_US
dc.subjectÖtekileştirilmeen_US
dc.subjectYabancılaşmaen_US
dc.subjectDamgaen_US
dc.subjectİkidilliliken_US
dc.subjectÇokdilliliken_US
dc.subjectAnlamaen_US
dc.subjectDilsel kodlaren_US
dc.subjectDilin yersiz-yurtsuzlaşmasıen_US
dc.subjectKültürel sermayeen_US
dc.subjectMother tongueen_US
dc.subjectUnable-inibility to speak the same languageen_US
dc.subjectOtherizationen_US
dc.subjectAlienationen_US
dc.subjectStampen_US
dc.subjectBilingualismen_US
dc.subjectMultilingualismen_US
dc.subjectUnderstandingen_US
dc.subjectLinguistic codesen_US
dc.subjectDeterritorializationen_US
dc.subjectCultural capitalen_US
dc.titleAynı dili konuşamama-ötekileştirilme-yabancılaşma üçgeninde sıkışmalar: ortaokul ve lise öğrencilerinin durumları (İstanbul ve Batman'da yapılan karma çalışma, 2019)en_US
dc.title.alternativeConflicts in the triangle of unable to speak same language - othering – alienation: the status of secondary and high school students (mixed study in Istanbul and Batman, 2019)en_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Ömer_Canpolat_141154101.pdf
Boyut:
4.72 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text