Mesleki eğitim ve öğretim sisteminin güçlendirilmesi projesi (MEGEP)'in değerlendirilmesi / The assessment of strengthening vocational education and training project
Yükleniyor...
Tarih
2013
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmada, Mesleki ve Teknik Eğitim veren okullarda çalışan öğretmenlerin Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP)'e ilişkin değerlendirmelerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, İstanbul Avrupa yakasında bulunan meslek liselerinde çalışan öğretmenlere Ufuk Ata tarafından geliştirilen MEGEP anketi ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu dağıtıldı. Araştırma sonucunda 245 öğretmenden alınan verilere göre, öğretmenlerin genelde projeyi orta karar olumlu buldukları belirlendi. Projenin başarısının değerlendirilmesinde cinsiyet değişkeninin bir farklılık göstermemesine rağmen bazı maddelerde kıdem arttıkça memnuniyet seviyesinin azaldığı görüldü.
In this research, the aim was to determine the assessment of teachers working in Vocational and Technical High Schools about Strengthening Vocational Education and Training Project (SVET). For this purpose, a SVET questionnaire developed by Ufuk Ata and a demographic information form prepared by the researcher were handed out to those teachers working in vocational schools on the European side of Istanbul. According to data received from 245 teachers, it was stated that on avarage teachers found the project moderately positive. In the assessment of the success of the project there was no difference by gender. However, based on some items, teachers became less favourable with seniority.
In this research, the aim was to determine the assessment of teachers working in Vocational and Technical High Schools about Strengthening Vocational Education and Training Project (SVET). For this purpose, a SVET questionnaire developed by Ufuk Ata and a demographic information form prepared by the researcher were handed out to those teachers working in vocational schools on the European side of Istanbul. According to data received from 245 teachers, it was stated that on avarage teachers found the project moderately positive. In the assessment of the success of the project there was no difference by gender. However, based on some items, teachers became less favourable with seniority.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Mesleki Eğitim, MEGEP, Vocational Education
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çelik Yılmaz, G. (2013). Mesleki eğitim ve öğretim sisteminin güçlendirilmesi projesi (MEGEP)'in değerlendirilmesi / The assessment of strengthening vocational education and training project (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.