Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik kavramına ilişkin metaforik algıları
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Metaforlar aracılığıyla davranışları oluşturan gerçek düşünceler yansıtılmakta; duygu, düşünce, inanç, tutum ve değer yargıları ortaya konmaktadır. Yapılan çalışmalar, formal eğitimin başlangıcı olan okul öncesi eğitimde, çocuklara kazandırılması hedeflenen erken matematik becerilerinin, sonraki akademik başarının güçlü belirleyicileri olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte öğretmenlerin matematik öğretimine yönelik sahip oldukları tutum, beceri ve özyeterlilik düzeylerinin, çocukların matematik becerileri üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının “matematik” kavramına ilişkin metaforik algılarını incelemektir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Matematik, Metaforik algı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yenigün, H. B., Doğru, A., Karakaya, G., Akıncı Coşgun, A. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik kavramına ilişkin metaforik algıları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.