Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik kavramına ilişkin metaforik algıları

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Metaforlar aracılığıyla davranışları oluşturan gerçek düşünceler yansıtılmakta; duygu, düşünce, inanç, tutum ve değer yargıları ortaya konmaktadır. Yapılan çalışmalar, formal eğitimin başlangıcı olan okul öncesi eğitimde, çocuklara kazandırılması hedeflenen erken matematik becerilerinin, sonraki akademik başarının güçlü belirleyicileri olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte öğretmenlerin matematik öğretimine yönelik sahip oldukları tutum, beceri ve özyeterlilik düzeylerinin, çocukların matematik becerileri üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının “matematik” kavramına ilişkin metaforik algılarını incelemektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, Matematik, Metaforik algı

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yenigün, H. B., Doğru, A., Karakaya, G., Akıncı Coşgun, A. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik kavramına ilişkin metaforik algıları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.