Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik uygulamalarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik uygulamalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Erken çocukluk dönemi matematik eğitiminde çocukların kavramları doğal yollardan anlama, yaparak yaşayarak öğrenme ve bilgileri kendi kendilerine deneyimleyerek öğrenmelerini sağlamanın önemli olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmada okul öncesi öğretmenlerin matematik etkinliklerine ne sıklıkla yer verdikleri, etkinlik sırasında veya sonrasında matematiksel ifadeleri nasıl kullandıkları, matematik etkinliklerini ne tür etkinlik çeşitleriyle sundukları ve aileyi bu sürece nasıl dahil ettikleri incelenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Matematik, Etkinlik, Aile, Öğretmen
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Zengin, H., Uzun, K., Yılmaz, N., Öztürk, R., Kaygısız, C., Kılıç, Z. ve Veziroğlu Çelik, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik uygulamalarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.