Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik uygulamalarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik uygulamalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Erken çocukluk dönemi matematik eğitiminde çocukların kavramları doğal yollardan anlama, yaparak yaşayarak öğrenme ve bilgileri kendi kendilerine deneyimleyerek öğrenmelerini sağlamanın önemli olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmada okul öncesi öğretmenlerin matematik etkinliklerine ne sıklıkla yer verdikleri, etkinlik sırasında veya sonrasında matematiksel ifadeleri nasıl kullandıkları, matematik etkinliklerini ne tür etkinlik çeşitleriyle sundukları ve aileyi bu sürece nasıl dahil ettikleri incelenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, Matematik, Etkinlik, Aile, Öğretmen

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Zengin, H., Uzun, K., Yılmaz, N., Öztürk, R., Kaygısız, C., Kılıç, Z. ve Veziroğlu Çelik, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik uygulamalarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.