Etkileşimli kitap okuma sonrası çocukların kitaplar hakkındaki görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırma 5-6 yaş çocuklarına etkileşimli kitap okuma tekniği ile okunan kitaplar hakkında çocukların görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: 5-6 yaş çocuklarına etkileşimli kitap okuma tekniği ile okunan kitaplar hakkında çocukların görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma yöntemi ile yapılmış bir çalışmadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme türlerinden tipik durum örneklemesi kullanılarak oluşturulmuştur. Bu kapsamda belirlenen bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5-6 yaş arası 20 çocuk çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma materyalini belirmek için ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak 5-6 yaş arası çocukların gelişimine ve etkileşimli kitap okuma tekniğine uygun 5 kitap seçilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak odak grup görüşme tekniği ile 5-6 yaş çocuklarla görüşülerek kitaplar hakkında görüşleri incelenmiş, görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi içerik analizi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinin gerçekleştirilmesinden önce verilerin dökümü, analiz öncesi hazırlıklar ve daha sonra tümevarım yoluyla analiz edilmesi basamakları izlenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çocuk edebiyatı, Çocuk kitapları, Etkileşimli kitap okuma
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Tokay, T., Kunt, M. ve Avcı, N. (2019). Etkileşimli kitap okuma sonrası çocukların kitaplar hakkındaki görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.