Etkileşimli kitap okuma sonrası çocukların kitaplar hakkındaki görüşleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırma 5-6 yaş çocuklarına etkileşimli kitap okuma tekniği ile okunan kitaplar hakkında çocukların görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: 5-6 yaş çocuklarına etkileşimli kitap okuma tekniği ile okunan kitaplar hakkında çocukların görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma yöntemi ile yapılmış bir çalışmadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme türlerinden tipik durum örneklemesi kullanılarak oluşturulmuştur. Bu kapsamda belirlenen bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5-6 yaş arası 20 çocuk çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma materyalini belirmek için ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak 5-6 yaş arası çocukların gelişimine ve etkileşimli kitap okuma tekniğine uygun 5 kitap seçilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak odak grup görüşme tekniği ile 5-6 yaş çocuklarla görüşülerek kitaplar hakkında görüşleri incelenmiş, görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi içerik analizi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinin gerçekleştirilmesinden önce verilerin dökümü, analiz öncesi hazırlıklar ve daha sonra tümevarım yoluyla analiz edilmesi basamakları izlenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çocuk edebiyatı, Çocuk kitapları, Etkileşimli kitap okuma

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tokay, T., Kunt, M. ve Avcı, N. (2019). Etkileşimli kitap okuma sonrası çocukların kitaplar hakkındaki görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.