Yaban hayatı makro belgesel film: 1 m2 / A wildlife macro documentary film: 1 m2
dc.authorid | 0000-0003-2759-4569 | |
dc.contributor.advisor | Aytekin, Hakan | |
dc.contributor.author | Oğurtanı, Cenk | |
dc.date.accessioned | 2024-12-13T14:44:10Z | |
dc.date.available | 2024-12-13T14:44:10Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema Sanatta Yeterlik Ana Bilim Dalı | |
dc.description | Tam Metin / Full Text | |
dc.description.abstract | Bu tez, 1m2 isimli, yaban hayatı makro belgesel filmine eşlik eden bir eser metnidir. 1m2 belgesel filmi, dünyada çok az, Türkiye'de ise neredeyse hiç çalışılmayan bir alan olan küçük canlılar üzerine yapılmış bir makro video çalışmasıdır. Projede, yeryüzü tüm canlı varlıkların ortak bir habitatı olarak görülmekte ve canlılar arasındaki ilişkinin vazgeçilmezliği anlatılmaktadır. Bu kapsamda 1 m2 adı da metafordur. O bir metrekarelik alandaki binlerce canlıyı izlemek, yaşam mücadelelerine tanıklık etmek, hayranlık uyandırıcı ve büyüleyicidir. Bu küçük canlıların biricik yaşam alanlarını oluşturan doğanın her metrekaresinin, o canlılar ve dolaylı olarak insanoğlu için önemini kavramak hiç de zor değildir. Kaybedilen her metrekare, sadece öteki canlıları değil, insanlığı da bir yok oluş döngüsüne adım adım yaklaştırmaktadır. Son dönemlere sığan bazı önemli görüntüleme teknolojisi gelişmeleri, sinema üretimini hiç olmadığı kadar demokratikleştirmiş ve daha önce erişimi zor olan birçok donanımı, sıradan kullanıcılar seviyesine indirmiştir. Bu teşvik edici gelişmeler, eskiden milyon dolarların konuşulduğu bir alanda, çok daha az bir bütçe ile, doğa korumacı yaklaşımları benimseyen, uluslararası standartlarda bir yaban hayatı makro belgesel filmi yapılmasının mümkün olduğu fikrini ortaya çıkarmıştır. Film, bir böcek çekim stüdyosu oluşturulmadan, tümüyle doğada ve yönetmenin kendi deneyimleri ile geliştirdiği pratik bir çekim rigi ile 3 yıllık bir sürede çekilmiş ve çalışmalar sırasında çeşitli orijinal kişisel yöntemlere de başvurulmuştur. Bu metinde, 1m2 filminin üretimini olası kılan tüm bu fikir, karar, hazırlık, yapım ve yapım sonrası süreçleri detaylı bir biçimde anlatılmış ve konunun sanatsal, teknik, teknolojik yönleri irdelenip, değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This thesis is a companion text to the wildlife macro documentary film 1m2. The documentary film 1m2 is a macro video study on small creatures, an area that is rarely studied in the world and almost never in Turkey. In the project, the earth is seen as a common habitat for all living beings and the indispensability of the relationship between living beings is explained. In this context, the name 1m2 is also a metaphor. Watching thousands of creatures in that one square meter area and witnessing their struggle for life is admirable and fascinating. It is not difficult to understand the importance of every square meter of nature, which constitutes the unique living spaces of these small creatures, for those creatures and indirectly for human beings. Every square meter lost brings not only other living things, but also humanity, step by step, closer to a cycle of extinction. Some important imaging technology developments that have fit into recent times have democratized cinema production more than ever and brought many equipment that was previously difficult to access to the level of ordinary users. These encouraging developments have led to the idea that it is possible to make a wildlife macro documentary film of international standards, adopting a nature conservationist approach, with a much smaller budget, in an area where millions of dollars were previously discussed. The film was shot in nature, without creating an insect shooting studio, and with a practical shooting rig developed by the director's own experiences, over a period of 3 years, and various original personal methods were also used during the work. In this text, all these ideas, decisions, preparations, production and post-production processes that made the production of the 1m2 film possible are explained in detail, and the artistic, technical and technological aspects of the subject are examined and evaluated. | |
dc.identifier.citation | Oğurtanı, C. (2024). Yaban hayatı makro belgesel film: 1 m2 / A wildlife macro documentary film: 1 m2. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/13066 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Yaban hayatı | |
dc.subject | Makro video | |
dc.subject | Fotomakrografi | |
dc.subject | Böcek belgeselleri | |
dc.subject | Vahşi yaşam | |
dc.subject | Wildlife documentaries | |
dc.subject | Nature documentaries | |
dc.subject | Insect documentaries | |
dc.subject | Macro videography | |
dc.subject | Wildlife filmmaking | |
dc.title | Yaban hayatı makro belgesel film: 1 m2 / A wildlife macro documentary film: 1 m2 | |
dc.title.alternative | A wildlife macro documentary film: 1 m2 | |
dc.type | Art Thesis | |
dspace.entity.type | Publication |