Okul öncesi programı ile ilgili öğretmen ve öğretmen adayı görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Okul öncesi dönem, çocuğun öğrenmelerine en açık olduğu dönemdir. Okul Öncesi Programın amacı, çocukların gelişim alanlarındaki becerilerinin gelişimini desteklemektir. Öğretmenlerin günlük eğitim akışlarını hazırlarken okul öncesi eğitimi programından en üst düzeyde faydalanmaları gerekmektir. Bu çalışma ile öğretmenlerin ve okul öncesi öğretmen adaylarının 2006 Okul Öncesi Eğitim Programı hakkındaki görüşlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2018-2019 öğretim yılında 5 okul öncesi öğretmeni ve bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği 4. sınıfına devam eden 10 öğretmen adayının katılımı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yolu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmış olup; elde edilen bulgular nitel olarak sunulmuştur. Araştırmada, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının çoğunluğu, kazanımları kolayca anladıklarını ve yarısından fazlası kazanımları kolayca gerçekleştirdiklerini söylemişlerdir. Bu araştırmada öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının çoğunluğu etkinliklerde tüm gelişim alanlarını içerdiği görüşündedirler. Okul Öncesi Eğitim Programında ek kazanımlara ihtiyaç duyup duyamadıklarını sorduğumuzda öğretmen adaylarının yarısı ihtiyaç duymadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının çoğunluğu ise aile destek programından yararlandığını ifade etmişler ve bu konuda olumlu görüştedirler.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim programı, Öğretmen görüşleri, Öğretmen adayı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Battal, E., Aydın, E. ve Bayır, İ. T. (2019). Okul öncesi programı ile ilgili öğretmen ve öğretmen adayı görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.