Tüketim kültürü bağlamında alışveriş merkezlerinde iç mekân tasarım yaklaşımları
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Çukurova Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Postmodern dönemde, küreselleşmenin etkisiyle ülkeler arası sınırların esnekleşmesi, yeni kitle iletişim araçlarının çeşitliliği bireylerin farkındalıklarını arttırmakta ve sonradan gelişen tüketim alışkanlıkları hayatımıza girmiş bulunmaktadır. Küresel kültürün izlerinin her yerde karşımıza çıkması, bireylerin evrensel tüketici olabilmelerine vesile olmaktadır. Yeni kitle iletişim araçlarının gelişimi ile sosyal yaşantıda iletişim ağının kuvvetlenmesi sonucu birey, birçok gelişmeden daha çabuk haberdar olmakta ve duruma dâhil olabilme fırsatı yakalamaktadır. Söz konusu tüketim eyleminin içine daha önceden hiç bu kadar girmeyen günümüz bireyi, küreselleşmenin getirimleriyle tüketim odaklı istek ve gereksinimlere giderek daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Bu çalışmada da, son zamanların gözde mekanları olarak kabul edilen alışveriş merkezlerinin akılcı yapısı ile bireyleri etkileyecek görünür ve örtük manipülasyonlar araçları üzerinden kullanımı örnek bir alışveriş merkezinden üzerinden incelenmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Tüketim kültürü, Alışveriş merkezi, İç mekan tasarım
Kaynak
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ergene, A. İ. (2004). Tüketim kültürü bağlamında alışveriş merkezlerinde iç mekân tasarım yaklaşımları. II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Çukuova Üniversitesi. s. 39-56.