Tüketim kültürü bağlamında alışveriş merkezlerinde iç mekân tasarım yaklaşımları

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Çukurova Üniversitesi

Access Rights

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Postmodern dönemde, küreselleşmenin etkisiyle ülkeler arası sınırların esnekleşmesi, yeni kitle iletişim araçlarının çeşitliliği bireylerin farkındalıklarını arttırmakta ve sonradan gelişen tüketim alışkanlıkları hayatımıza girmiş bulunmaktadır. Küresel kültürün izlerinin her yerde karşımıza çıkması, bireylerin evrensel tüketici olabilmelerine vesile olmaktadır. Yeni kitle iletişim araçlarının gelişimi ile sosyal yaşantıda iletişim ağının kuvvetlenmesi sonucu birey, birçok gelişmeden daha çabuk haberdar olmakta ve duruma dâhil olabilme fırsatı yakalamaktadır. Söz konusu tüketim eyleminin içine daha önceden hiç bu kadar girmeyen günümüz bireyi, küreselleşmenin getirimleriyle tüketim odaklı istek ve gereksinimlere giderek daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Bu çalışmada da, son zamanların gözde mekanları olarak kabul edilen alışveriş merkezlerinin akılcı yapısı ile bireyleri etkileyecek görünür ve örtük manipülasyonlar araçları üzerinden kullanımı örnek bir alışveriş merkezinden üzerinden incelenmektedir.

Description

Keywords

Tüketim kültürü, Alışveriş merkezi, İç mekan tasarım

Journal or Series

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Ergene, A. İ. (2004). Tüketim kültürü bağlamında alışveriş merkezlerinde iç mekân tasarım yaklaşımları. II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Çukuova Üniversitesi. s. 39-56.