Youth and environmental education, a case study from Iran

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi

Access Rights

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Environmental education as a global issue developed around the world. Tbilisi 1978 Decelerating emphasized on environmental education as learning process that increases peopIe's knowledge and awareness about the environment and associated challenges, develops the necessary skills and expertise to address the challenges, and fosters attitudes, motivations, and commitments to make informed decisions and take responsible action.
Çevresel eğitim, küresel bir mesele olarak Dünya çapında gelişmektedir. Tbilisi (l978) savunmuştur ki: bir öğrenme süreci olarak çevresel eğitime önem vermek insanların çevreye karşı bilgisini ve farkındalığını arttırmıştır. İranlı gençlerin çevreye karşı bakış açısına bir içgörü sağlamak için, 200 katılımcı ile bir anket çalışması yapıldı. Sonuçlar 3 önemli kavramın açığa çıkmasını sağladı; çevresel okuryazarlık, çevresel etik, çevresel tutum.

Description

Keywords

Environmental ethics, Ecological consciousness, EnvironmentaI attitude, lran, Youth, Çevresel etik, Çevresel bilinç, Çevresel tutum, İran, Gençlik

Journal or Series

2015 İstanbul International Arts And Sciences Student Congress

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Hamidian, A. (2015). Youth and environmental education, a case study from Iran. Ünalan, B.C. ve Doğan, Y. (ed.). 2015 İstanbul International Arts And Sciences Student Congress (46-47 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.