How to prepare nursing students to deal with violence? A literature review
Küçük Resim Yok
Tarih
2020
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Introduction: The World Health Organization says that annually more than 1.5 million people worldwide lose their lives due to violence, many more suffer from health problems resulting from acts of interpersonal violence. Although a global approach, it requires health professionals to develop interventions aimed at preventing violence, identifying and developing interventions to support victims. At the same time, health professionals are exposed to physical or psychological aggression in the workplace, so the development of skills to deal with violence should be a priority in the curricula, namely in nursing education and training. Objective: Analyse strategies that promote the development of competences in nursing students to deal with situations of violence. Methods: Database search – PubMed; ProQuest; EBSCOhost: full text; published between 2015 and 2019; Language: English, Portuguese, Spanish; keywords and boolean logic (Violence) and (Students, Nursing); searched in the title/ abstract. Articles selected by two researchers investigators. Results: Identified 78 articles, selected 10, after application of inclusion/exclusion criteria. Educative strategies identified: a) simulation [violence to elderly; intimate partners and in workplace]; b) Study cases [sexual violence, aggression management program]; c)learning [violence prevention]; d) educational program [bullying at workplace, violence against women]; e) training program related with gender violence; f) evaluation of beliefs and attitudes inventory in domestic violence. Conclusion: There is an emphasis on face-to face strategies in the teaching-learning process. The simulation with the inclusion of different scenarios and themes was the most reported strategy, showing the potential to help under and post-graduate students to deal with cases of violence. The identified strategies allowed to improve personal and clinical competencies, for which they have the potential to be incorporated in the nursing curriculum.
Giriş: Dünya Sağlık Örgütü, dünya çapında yılda 1.5 milyondan fazla insanın şiddet nedeniyle hayatını kaybettiğini, birçoğunun kişilerarası şiddet eylemlerinden kaynaklanan sağlık sorunlarından mustarip olduğunu söylemektedir. Küresel bir yaklaşım olmakla birlikte, sağlık profesyonellerinin şiddeti önlemeye, mağdurları desteklemek için müdahaleleri belirlemeye ve geliştirmeye yönelik müdahaleler geliştirmelerini gerektirmektedir. Aynı zamanda, sağlık çalışanları işyerinde fiziksel veya psikolojik saldırganlığa maruz kalmaktadır, bu nedenle şiddetle başa çıkma becerilerinin geliştirilmesi müfredatta, yani hemşirelik eğitimi ve öğretiminde bir öncelik olmalıdır. Amaç: Hemşirelik öğrencilerinin şiddet durumlarıyla başa çıkmak için yeterliliklerinin geliştirilmesini destekleyen stratejileri analiz etmektir. Yöntemler: Veri tabanı arama - PubMed; ProQuest; EBSCOhost: tam metin; 2015-2019 yılları arasında yayınlanan; Dil: İngilizce, Portekizce, İspanyolca; anahtar kelimeler ve boole mantığı (Şiddet) ve (Öğrenciler, Hemşirelik); başlık / özet arandı. İki araştırmacı-araştırmacı tarafından se çilen makalelerdir. Bulgular: Dahil etme / hariç tutma kriterlerini uyguladıktan sonra seçilen 10 makale tanımlandı. Belirlenen eğitim stratejileri: a) simülasyon [yaşlılara şiddet; samimi ortaklar ve işyerinde]; b) Çalışma vakaları [cinsel şiddet, saldırganlık yönetimi programı]; c) öğrenme [şiddetin önlenmesi]; d) eğitim programı [işyerinde zorbalık, kadınlara karşı şiddet]; e) toplumsal cinsiyet şiddeti ile ilgili eğitim programı; f) aile içi şiddette inanç ve tutum envanterinin değerlendirilmesi. Sonuç: Öğretme-öğrenme sürecinde yüz yüze stratejilere vurgu yapılmaktadır. Farklı senaryoların ve temaların dahil edilmesiyle yapılan simülasyon, bildirilen en yüksek stratejidir ve yüksek lisans öğrencilerinin şiddet vakalarıyla başa çıkmalarına yardımcı olma ve lisansüstü öğrencilere yardımcı olma potansiyelini göstermektedir. Belirlenen stratejiler, hemşirelik müfredatına dahil olma potansiyeline sahip oldukları kişisel ve klinik yeterlilikleri geliştirmeye izin verilmektedir.
Giriş: Dünya Sağlık Örgütü, dünya çapında yılda 1.5 milyondan fazla insanın şiddet nedeniyle hayatını kaybettiğini, birçoğunun kişilerarası şiddet eylemlerinden kaynaklanan sağlık sorunlarından mustarip olduğunu söylemektedir. Küresel bir yaklaşım olmakla birlikte, sağlık profesyonellerinin şiddeti önlemeye, mağdurları desteklemek için müdahaleleri belirlemeye ve geliştirmeye yönelik müdahaleler geliştirmelerini gerektirmektedir. Aynı zamanda, sağlık çalışanları işyerinde fiziksel veya psikolojik saldırganlığa maruz kalmaktadır, bu nedenle şiddetle başa çıkma becerilerinin geliştirilmesi müfredatta, yani hemşirelik eğitimi ve öğretiminde bir öncelik olmalıdır. Amaç: Hemşirelik öğrencilerinin şiddet durumlarıyla başa çıkmak için yeterliliklerinin geliştirilmesini destekleyen stratejileri analiz etmektir. Yöntemler: Veri tabanı arama - PubMed; ProQuest; EBSCOhost: tam metin; 2015-2019 yılları arasında yayınlanan; Dil: İngilizce, Portekizce, İspanyolca; anahtar kelimeler ve boole mantığı (Şiddet) ve (Öğrenciler, Hemşirelik); başlık / özet arandı. İki araştırmacı-araştırmacı tarafından se çilen makalelerdir. Bulgular: Dahil etme / hariç tutma kriterlerini uyguladıktan sonra seçilen 10 makale tanımlandı. Belirlenen eğitim stratejileri: a) simülasyon [yaşlılara şiddet; samimi ortaklar ve işyerinde]; b) Çalışma vakaları [cinsel şiddet, saldırganlık yönetimi programı]; c) öğrenme [şiddetin önlenmesi]; d) eğitim programı [işyerinde zorbalık, kadınlara karşı şiddet]; e) toplumsal cinsiyet şiddeti ile ilgili eğitim programı; f) aile içi şiddette inanç ve tutum envanterinin değerlendirilmesi. Sonuç: Öğretme-öğrenme sürecinde yüz yüze stratejilere vurgu yapılmaktadır. Farklı senaryoların ve temaların dahil edilmesiyle yapılan simülasyon, bildirilen en yüksek stratejidir ve yüksek lisans öğrencilerinin şiddet vakalarıyla başa çıkmalarına yardımcı olma ve lisansüstü öğrencilere yardımcı olma potansiyelini göstermektedir. Belirlenen stratejiler, hemşirelik müfredatına dahil olma potansiyeline sahip oldukları kişisel ve klinik yeterlilikleri geliştirmeye izin verilmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
International Faculty of Nursing Student Congress 2020
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Pinto, M.R., Sarroeria, C. ve Cunha, F. (2020). How to prepare nursing students to deal with violence? A literature review / Hemşirelik öğrencilerini şiddete karşı nasıl hazırlayabiliriz?. International Faculty of Nursing Student Congress 2020, Maltepe Üniversitesi. s. 90-91.