Çocuk kitaplarının birleşmiş milletler çocuk hakları bildirgesindeki ilkeler açısından incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Tarihin her döneminde çoğunlukla her toplumda çocuklar bir yandan korunması gereken varlıklar olarak düşünülürken bir yandan da pek çok zaman ihmal ve istismar edilmekteydiler. Zaman içerisinde çocukların korunmasına ilişkin düzenlemeler daha çok çocukların çalıştırılmaları ile ilgiliydi. İlerleyen zamanlarda ise, çocukların da yetişkinler gibi “haklara” sahip olabilecekleri düşüncesinden hareketle uluslararası düzeyde çocuk hakları bildirgeleri ve sözleşmeleri kabul edilmiştir (Karakaş ve Çevik, 2016). Kabul edilen bu belgelerden biri olan Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Bildirgesi, amacının çocukların fiziksel ve zihinsel bütünlüğünün korunması, çocuklara yönelik her türlü ayrımcılığın ortadan kaldırılarak sağlık ve eğitim hizmetlerinden yararlanmada fırsat eşitliği oluşturması çocuğun tam bir iyilik halinin sağlanması olduğunu açıkça belirtmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çocuk, Hak, Hikaye, Kitap, İhmal, İstismar

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Doğan, B., Ölekli Sönmez, N. (2019). Çocuk kitaplarının birleşmiş milletler çocuk hakları bildirgesindeki ilkeler açısından incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.