Çocuk kitaplarının birleşmiş milletler çocuk hakları bildirgesindeki ilkeler açısından incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Tarihin her döneminde çoğunlukla her toplumda çocuklar bir yandan korunması gereken varlıklar olarak düşünülürken bir yandan da pek çok zaman ihmal ve istismar edilmekteydiler. Zaman içerisinde çocukların korunmasına ilişkin düzenlemeler daha çok çocukların çalıştırılmaları ile ilgiliydi. İlerleyen zamanlarda ise, çocukların da yetişkinler gibi “haklara” sahip olabilecekleri düşüncesinden hareketle uluslararası düzeyde çocuk hakları bildirgeleri ve sözleşmeleri kabul edilmiştir (Karakaş ve Çevik, 2016). Kabul edilen bu belgelerden biri olan Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Bildirgesi, amacının çocukların fiziksel ve zihinsel bütünlüğünün korunması, çocuklara yönelik her türlü ayrımcılığın ortadan kaldırılarak sağlık ve eğitim hizmetlerinden yararlanmada fırsat eşitliği oluşturması çocuğun tam bir iyilik halinin sağlanması olduğunu açıkça belirtmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çocuk, Hak, Hikaye, Kitap, İhmal, İstismar
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Doğan, B., Ölekli Sönmez, N. (2019). Çocuk kitaplarının birleşmiş milletler çocuk hakları bildirgesindeki ilkeler açısından incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.