İkinci el çevrimiçi pazarlarda ilgilenim, yenilikçilik ve algılanan riskin tüketicilerin satın alma tarzına etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte değişen alışveriş alışkanlıkları, tüketicilerin çevrimiçi ve çevrimiçi ikinci el alışveriş yapmaya yönlendirmiştir. Bu çalışmada, tüketicilerin satın alma tarzlarını etkileyeceği düşünülen ilgilenim, yenilikçilik ve algılanan riskin; tüketicilerin çevrimiçi ikinci el satın alma motivasyonu ve çevrimiçi ikinci el satın alma niyetine etkisinin ve bunun da satın alma tarzlarına etkisinin hangi boyutta olduğu incelenmiştir. Yapılan araştırma kapsamında, nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çevrimiçi ve ikinci el çevrimiçi alışveriş yapan 689 kişiden çevrimiçi anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Farklı satın alma tarzı sergileyen tüketicilerin arasında çevrimiçi ikinci el satın alma motivasyonu bakımından anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Faydacı satın alma davranışı sergileyen tüketicilerin çevrimiçi ikinci el satın alma motivasyonlarında pozitif bir ilişki bulunmamasına rağmen hedonik ve kompulsif satın alma davranışı sergileyen tüketicilerin çevrimiçi ikinci el satın alma motivasyonlarının arasında pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Hedonik ve kompulsif satın alma davranışı sergileyen tüketicilerin ilgilenim, yenilikçilik ve algılanan risk arasında da pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. İkinci el çevrimiçi alışveriş yapmamış tüketiciler arasında ise çevrimiçi ikinci el satın alma niyeti ile satın alma tarzları arasında pozitif bir ilişki bulunamamıştır.
Changing shopping habits with the widespread use of the Internet have led consumers to shop online and online second-hand. In this study, involvement, innovativeness and perceived risk, which are thought to affect the purchasing style of consumers; The effects of online second-hand purchasing motivation and online second hand purchase intention of consumers on their purchasing style were examined. Within the scope of the research, quantitative research method was used. Data were collected from 689 online and second-hand online shoppers using an online questionnaire. The data obtained were analyzed using IBM SPSS 22 package program. There are significant differences in motivation to buy second-hand online among consumers with different buying styles. Although there is no positive correlation between online second-hand purchasing motivations of consumers who exhibit utilitarian buying behavior, positive relationships have been determined between online second-hand purchasing motivations of consumers exhibiting hedonic and compulsive purchasing behavior. Positive relationships were also found between the involvement, innovativeness and perceived risk of consumers displaying hedonic and compulsive purchasing behavior. Among the consumers who did not shop second hand online, a positive relationship was not found between the intention to buy second hand online and their purchasing style.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

İkinci el çevrimiçi alışveriş, İkinci el çevrimiçi satın alma niyeti, Yenilikçilik, İlgilenim, Algılanan risk, İkinci el çevrimiçi lüks ürün, Second-hand online shopping, Second-hand online purchase intention, Innovativeness, Involvement, Perceived risk, Second-hand online luxury product

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gezmişoğlu Şen, D. (2021). İkinci el çevrimiçi pazarlarda ilgilenim, yenilikçilik ve algılanan riskin tüketicilerin satın alma tarzına etkisi / The effect of involvement, innovativeness and perceived risk on consumers 'purchasing style in second hand online markets (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.