İlköğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek düzeyleri

dc.contributor.authorCırık, İlker
dc.contributor.authorOktay, Ayla
dc.contributor.authorFer, Seval
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:29Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:29Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim beş, altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek türlerinin sıklık ve önem düzeyi puanlarının, sosyal destek kaynaklarına göre anlamlı bir fark gösterip göstermediği incelenmiştir. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmaya, İstanbul ilindeki 19 ilköğretim okulunun beş, altı, yedi ve sekizinci sınıflarına devam eden 2148 (1068 kız, 1080 erkek) öğrenci katılmıştır. “Çocuk ve Ergenler İçin Sosyal Destek Ölçeği (ÇESDÖ)” ile toplanan veriler, Tekrarlı Ölçümler İçin Anova ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin algıladıkları sosyal destek türlerinin sıklık ve önem düzeyi puanlarının, sosyal destek kaynaklarına (aile, öğretmenler, sınıf arkadaşları, yakın arkadaş, okuldaki diğer insanlar) göre anlamlı bir fark gösterdiği bulunmuştur (p<.05). Bu bulgu, destek kaynağının özelliğine (duygusal yakınlık, tutum, rol, statü) göre öğrencilerin tercih ettikleri destek türlerinin farklılaştığını göstermiştir.en_US
dc.identifier.citationCırık, İ., Oktay, A. ve Fer, S. (2014). İlköğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), s.169-180.en_US
dc.identifier.endpage180en_US
dc.identifier.issue173en_US
dc.identifier.startpage169en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1053
dc.identifier.volume39en_US
dc.institutionauthorOktay, Ayla
dc.language.isotren_US
dc.publisherTürk Eğitim Derneğien_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY00705
dc.subjectSosyal desteken_US
dc.subjectDestek kaynaklarıen_US
dc.subjectDestek türlerien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek düzeylerien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar