Entrepreneurship development on Y generation to optimize demographic bonus in Indonesia

dc.contributor.authorPratama, Erdi
dc.date.accessioned2024-07-12T21:31:43Z
dc.date.available2024-07-12T21:31:43Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractIndonesia has entered a period of transition in the demographic bonus. Demographic bonus can be the opportunities neither threats for lndonesia. lt is classified as opportunities if lndonesia have qualified productive human resources to increase development, prosperity and economics performance. On the other hand, it is a threat if the quality of our human resources is low and unproductive. As a consequence, it will lead lndonesia to increase unemployment. Therefore to solve that problem, entrepreneurship can be one of the best solutions to take advantage of demographic bonus phenomenon to be lndonesia's stepping stone transforming into developed country in 2030. ln this case, the majority of the working age population is classified as Y Generation. This generation is educated and very close to technology for using it in almost every aspect of their life. Therefore, it's necessary to create synergy between improving the quality of human resources through the entrepreneurial spirit with the character of the Y Generation itself.en_US
dc.description.abstractEndonezya demografik bonusun dönüştürüldüğü bir doneme girmiş. tır Demografik bonus Endonezya için hem fırsat hem de tehdit olarak değerlendirilebilir. Eğer Endonezya gelişimi, refahı ve ekonomik performansı geliştirebilecek şekilde üretken ve kalifiye insan kaynaklarına sahip olabilirse fırsat olarak değerlendirilebilir. Diğer taraftan sahip olduğumuz insan kaynağını kalite düzeyi düşük ve üretken olmadığında bu bir tehdit oluşturur. Sonuç olarak ise Endonezya işsizliğin artması olarak geri dönebilir. Bu nedenle bu soruna bir çözüm getirmek için girişimcilik Endonezya'nın 2030 yılında gelişmiş ülkeler sınıflandırmasında yer alabilmesi için demografik bonusun fırsata dönüştürülmesinde kullanılabilecek en iyi çözümlerden biridir. Bu durumda çalışma yaşındaki nüfusun büyük bir çoğunluğu Y Jenerasyonu olarak nitelendirilebilir. Bu jenerasyon eğitimli olup neredeyse hayatlarının her alanında internet kullanarak teknolojiye oldukça yakın kişiler olarak tanımlanır. Bu nedenle, Y jenerasyonun kendi karakteristik özellikleri ile girişimcilik ruhunu kullanarak insan kaynakları kalite düzeyini iyileştirmek arasında bir sinerji yaratmak önemlidir.en_US
dc.identifier.citationPratama, E. (2016). Entrepreneurship development on Y generation to optimize demographic bonus in Indonesia / Endonezya'daki demografik bonusu optimize etmek için Y jenerasyonu üzerinde girişimciliğin geliştirilmesi. Maltepe Üniversitesi, International Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016. s. 33-34.en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-81-9
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6298
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY08018
dc.titleEntrepreneurship development on Y generation to optimize demographic bonus in Indonesiaen_US
dc.title.alternativeEndonezya'daki demografik bonusu optimize etmek için Y jenerasyonu üzerinde girişimciliğin geliştirilmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar