Evolution of the assessment and evaluation systems in the distance learning

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Due to the COVID-19 virus, the education system has been significantly changed in the whole world. This critical change caused the transition to the online education system. The adaptation process has created a number of di culties for both teachers and students. The aim of this study is to analyze the di culties that occur in online education, to identify the need for new approaches to assessment and evaluation, and to analyze which pedagogical methods should be adopted for the new education system. The adaptation processes were examined in form of interviews and surveys conducted at the International University of Sarajevo which engaged both the students and the professors to investigate how they were affected throughout the COVID-19 crisis..
Eğitim sistemi COVID-19 virüsü nedeniyle tüm dünyada önemli ölçüde değişti. Bu kritik değişim çevrimiçi eğitim sistemine geçişe olanak sağladı. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için uyum süreci birçok zorluk oluşturdu. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi eğitimde ortaya çıkan zorlukları analiz etmek, ölçme ve değerlendirmeye yönelik yeni yaklaşımlara olan ihtiyacı belirlemek ve yeni eğitim sistemi için hangi pedagojik yöntemlerin benimsenmesi gerektiğini analiz etmektir. Uyum süreçleri, Uluslararası Saraybosna Üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının COVID-19 krizinden nasıl etkilendikleri mülakatlar yapılarak ve anketler kullanılarak incelenmiştir. Yükseköğretim sürecindeki sınavların, sunumların, ödevlerin ve dönem içi etkinliklerin formatlarındaki değişiklikler bu çalışmada tartışılmaktadır...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Online education, Assessment, Evaluation, COVID-19, New approaches, Çevrimiçi eğitim, Ölçme, Değerlendirme, COVID-19, Yeni yaklaşımlar

Kaynak

MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tiftik, M. N., Menekşe, B. ve Sarıgül, A. (2021). Evolution of the assessment and evaluation systems in the distance learning / Uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme sistemlerinin evrimi. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (108-109 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.