Evolution of the assessment and evaluation systems in the distance learning
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Due to the COVID-19 virus, the education system has been significantly changed in the whole world. This critical change caused the transition to the online education system. The adaptation process has created a number of di culties for both teachers and students. The aim of this study is to analyze the di culties that occur in online education, to identify the need for new approaches to assessment and evaluation, and to analyze which pedagogical methods should be adopted for the new education system. The adaptation processes were examined in form of interviews and surveys conducted at the International University of Sarajevo which engaged both the students and the professors to investigate how they were affected throughout the COVID-19 crisis..
Eğitim sistemi COVID-19 virüsü nedeniyle tüm dünyada önemli ölçüde değişti. Bu kritik değişim çevrimiçi eğitim sistemine geçişe olanak sağladı. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için uyum süreci birçok zorluk oluşturdu. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi eğitimde ortaya çıkan zorlukları analiz etmek, ölçme ve değerlendirmeye yönelik yeni yaklaşımlara olan ihtiyacı belirlemek ve yeni eğitim sistemi için hangi pedagojik yöntemlerin benimsenmesi gerektiğini analiz etmektir. Uyum süreçleri, Uluslararası Saraybosna Üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının COVID-19 krizinden nasıl etkilendikleri mülakatlar yapılarak ve anketler kullanılarak incelenmiştir. Yükseköğretim sürecindeki sınavların, sunumların, ödevlerin ve dönem içi etkinliklerin formatlarındaki değişiklikler bu çalışmada tartışılmaktadır...
Eğitim sistemi COVID-19 virüsü nedeniyle tüm dünyada önemli ölçüde değişti. Bu kritik değişim çevrimiçi eğitim sistemine geçişe olanak sağladı. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için uyum süreci birçok zorluk oluşturdu. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi eğitimde ortaya çıkan zorlukları analiz etmek, ölçme ve değerlendirmeye yönelik yeni yaklaşımlara olan ihtiyacı belirlemek ve yeni eğitim sistemi için hangi pedagojik yöntemlerin benimsenmesi gerektiğini analiz etmektir. Uyum süreçleri, Uluslararası Saraybosna Üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının COVID-19 krizinden nasıl etkilendikleri mülakatlar yapılarak ve anketler kullanılarak incelenmiştir. Yükseköğretim sürecindeki sınavların, sunumların, ödevlerin ve dönem içi etkinliklerin formatlarındaki değişiklikler bu çalışmada tartışılmaktadır...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Online education, Assessment, Evaluation, COVID-19, New approaches, Çevrimiçi eğitim, Ölçme, Değerlendirme, COVID-19, Yeni yaklaşımlar
Kaynak
MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Tiftik, M. N., Menekşe, B. ve Sarıgül, A. (2021). Evolution of the assessment and evaluation systems in the distance learning / Uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme sistemlerinin evrimi. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (108-109 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.