Evolution of the assessment and evaluation systems in the distance learning

dc.contributor.authorTiftik, Melike Nur
dc.contributor.authorMenekşe, Beyzanur
dc.contributor.authorSarıgül, Ayşe
dc.date.accessioned2024-07-12T21:43:48Z
dc.date.available2024-07-12T21:43:48Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesien_US
dc.description.abstractDue to the COVID-19 virus, the education system has been significantly changed in the whole world. This critical change caused the transition to the online education system. The adaptation process has created a number of di culties for both teachers and students. The aim of this study is to analyze the di culties that occur in online education, to identify the need for new approaches to assessment and evaluation, and to analyze which pedagogical methods should be adopted for the new education system. The adaptation processes were examined in form of interviews and surveys conducted at the International University of Sarajevo which engaged both the students and the professors to investigate how they were affected throughout the COVID-19 crisis..en_US
dc.description.abstractEğitim sistemi COVID-19 virüsü nedeniyle tüm dünyada önemli ölçüde değişti. Bu kritik değişim çevrimiçi eğitim sistemine geçişe olanak sağladı. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için uyum süreci birçok zorluk oluşturdu. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi eğitimde ortaya çıkan zorlukları analiz etmek, ölçme ve değerlendirmeye yönelik yeni yaklaşımlara olan ihtiyacı belirlemek ve yeni eğitim sistemi için hangi pedagojik yöntemlerin benimsenmesi gerektiğini analiz etmektir. Uyum süreçleri, Uluslararası Saraybosna Üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının COVID-19 krizinden nasıl etkilendikleri mülakatlar yapılarak ve anketler kullanılarak incelenmiştir. Yükseköğretim sürecindeki sınavların, sunumların, ödevlerin ve dönem içi etkinliklerin formatlarındaki değişiklikler bu çalışmada tartışılmaktadır...en_US
dc.identifier.citationTiftik, M. N., Menekşe, B. ve Sarıgül, A. (2021). Evolution of the assessment and evaluation systems in the distance learning / Uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme sistemlerinin evrimi. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (108-109 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-42-0
dc.identifier.startpage108en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/7645
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY03069
dc.subjectOnline educationen_US
dc.subjectAssessmenten_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectNew approachesen_US
dc.subjectÇevrimiçi eğitimen_US
dc.subjectÖlçmeen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectYeni yaklaşımlaren_US
dc.titleEvolution of the assessment and evaluation systems in the distance learningen_US
dc.title.alternativeUzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme sistemlerinin evrimien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar