Öğrenme stratejileri, stilleri ve yabancı dilde okuma-anlama başarısı arasındaki ilişkiler örüntüsü

dc.contributor.authorCesur, Mustafa Onur
dc.contributor.authorFer, Seval
dc.date.accessioned2024-07-12T22:02:51Z
dc.date.available2024-07-12T22:02:51Z
dc.date.issued2011en_US
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin, yabancı dilde okuma anlama başarısı ile öğrenme stili tercihleri ve kullandıkları yabancı dil öğrenme stratejileri arasındaki ilişkileri açıklayıcı ve yordayıcı bir model incelenmiştir. Araştırmaya sekiz üniversiteden 376 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi türünde olan araştırmada, öğrencilerin Öğrenme stillerini belirlemek için Cohen, Oxford ve Chi (2001) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Öğrenme Stilleri Anketi"; dil öğrenme stratejileri kullanımlarını belirlemek üzere, Oxford (1990) tarafından geliştirilen ve yine araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri" uygulanmıştır. Öğrencilerin yabancı dilde okuma anlama başarısı ise araştırmacı tarafından hazırlanan "Yabancı Dil Seviye Sınavı" ile ölçülmüştür. Model analizi çalışmasına göre dil öğrenme stratejileri ve öğrenme stilleri değişkenlerinden sadece bellek stratejileri, bilişsel stratejiler, telafi stratejileri ve işitsel öğrenme stilinin yabancı dilde okuma anlama başarısının anlamlı yordayıcıları olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak araştırmada geliştirilen modelin yabancı dilde okuma anlama başarısındaki varyansm yüzde 23'ünü açıkladığı belirlenmiştir.en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.trdizinid125192en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/125192
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9263
dc.identifier.volume2011en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04496
dc.titleÖğrenme stratejileri, stilleri ve yabancı dilde okuma-anlama başarısı arasındaki ilişkiler örüntüsüen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar