Çocukların katılımını arttırıcı etkinliklerin geliştirilmesi üzerine bir eylem araştırması.

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bir eylem araştırması örneği olan bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının çocuk katılımını arttırıcı etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmeye yönelik becerilerinin arttırılmasını amaçlamıştır. Okul öncesi dönemden itibaren katılım hakkını kendisi ve çevresindeki diğer bireyler için uygulanabildiğini deneyimleyen çocuklar yaşamlarının ileriki dönemlerinde de hak temelli davranışlar sergileyeceklerdir (Landsdown, 2001).Çocuklara karar alma süreçlerinde roller ve sorumluluklar vermek kazanacakları deneyimler açısından önemlidir (Stehphenson vd., 2004: 15-18).Fiziksel ve psikososyal çevrenin düzenlenmesi, planlanması, tasarlanması ve yönetilmesi çocukların katılım hakkı için ideal bir alan oluşturur (Hart, 2007).Bu fiziksel ve psikososyal çevreyi düzenleyen kişi olan öğretmen öncelikle çocuğun katılım hakkının niteliklerini bilmelidir ve bu hakkı ihlal eden uygulamalardan kaçınmalıdır. Çocuk katılımı, çocuğun Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından benimsenmiş ve sözleşmeyle korunmakta olan bir hakkıdır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Göçer, Ş. N., Kara, Ö., Şentürk, S. ve Ulutürk, S. (2019). Çocukların katılımını arttırıcı etkinliklerin geliştirilmesi üzerine bir eylem araştırması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.