Çocukların katılımını arttırıcı etkinliklerin geliştirilmesi üzerine bir eylem araştırması.
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bir eylem araştırması örneği olan bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının çocuk katılımını arttırıcı etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmeye yönelik becerilerinin arttırılmasını amaçlamıştır. Okul öncesi dönemden itibaren katılım hakkını kendisi ve çevresindeki diğer bireyler için uygulanabildiğini deneyimleyen çocuklar yaşamlarının ileriki dönemlerinde de hak temelli davranışlar sergileyeceklerdir (Landsdown, 2001).Çocuklara karar alma süreçlerinde roller ve sorumluluklar vermek kazanacakları deneyimler açısından önemlidir (Stehphenson vd., 2004: 15-18).Fiziksel ve psikososyal çevrenin düzenlenmesi, planlanması, tasarlanması ve yönetilmesi çocukların katılım hakkı için ideal bir alan oluşturur (Hart, 2007).Bu fiziksel ve psikososyal çevreyi düzenleyen kişi olan öğretmen öncelikle çocuğun katılım hakkının niteliklerini bilmelidir ve bu hakkı ihlal eden uygulamalardan kaçınmalıdır. Çocuk katılımı, çocuğun Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından benimsenmiş ve sözleşmeyle korunmakta olan bir hakkıdır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Göçer, Ş. N., Kara, Ö., Şentürk, S. ve Ulutürk, S. (2019). Çocukların katılımını arttırıcı etkinliklerin geliştirilmesi üzerine bir eylem araştırması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.