The impact of learner's attitudes and learning strategies of ELT department students on academic success

dc.contributor.advisorDilman, Hakan
dc.contributor.authorBaklacıoğlu, Miray
dc.date.accessioned2024-07-12T22:19:12Z
dc.date.available2024-07-12T22:19:12Z
dc.date.issued2011en_US
dc.date.submitted2011en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to examine the English language learning strategies and learning attitudes of pre-service teachers (who are in their 3rd and 4th year in the English Language Teaching Department at university). The effects of these learning strategies and attitudes on their academic success levels are examined in this research. The relationship between language learning strategies and language learning attitudes of pre-service teachers are researched, also, the relationship between these strategies and attitudes are assessed according to personal information which is arranged by gender, academic success level, and attending preparatory class or not.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü öğrencilerinin İngilizceye karşı tutumlarını ve İngilizce Öğrenme Stratejilerini araştırmaktır. Araştırmada Öğrenme Stratejilerinin ve Öğrenci Tutumlarının akademik başarıya olan etkisine bakılmaktadır. Cinsiyete, akademik başarılarına ve hazırlık sınıfında eğitim alıp almama durumlarına göre; strateji ve tutumları arasındaki farklılıklar değerlendirilmiştir.en_US
dc.identifier.citationBaklacıoğlu, M. (2011). The impact of learner's attitudes and learning strategies of ELT department students on academic success / Öğrenci tutumlarının ve öğrenme stratejilerinin İngiliz dili eğitimi bölümü öğrencilerinin akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10613
dc.institutionauthorBaklacıoğlu, Mirayen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0640en_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectStrateji strategyen_US
dc.subjectTutum ölçeklerien_US
dc.subjectAttitude scalesen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectÖlçekleren_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectYabancı dil eğitimien_US
dc.subjectForeign language educationen_US
dc.subjectYabancı dil öğretimien_US
dc.subjectForeign language teachinen_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subjectÖğrenci başarısıen_US
dc.subjectStudent achievementen_US
dc.subjectÖğrenci tutumuen_US
dc.subjectStudent attitudeen_US
dc.subjectÖğrenme yöntemlerien_US
dc.subjectLearning methodsen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.subjectİngilizceen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.titleThe impact of learner's attitudes and learning strategies of ELT department students on academic successen_US
dc.title.alternativeÖğrenci tutumlarının ve öğrenme stratejilerinin İngiliz dili eğitimi bölümü öğrencilerinin akademik başarısına etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Miray_Baklacıoğlu_071113203.pdf
Size:
7.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text