Okul öncesi öğretmen adaylarının ve sınıf eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adayları ve sınıf eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin öz-yeterliklerinin karşılaştırılmasıdır. Bu araştırma, okul öncesi ve ilkokul döneminde kaynaştırma ortamında bulunan özel gereksinimli çocukların toplumla bütünleşmeleri ve bağımsız yaşam becerilerini kazanmalarında etkili rol oynayacak olan okul öncesi eğitimi ve sınıf eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin hizmet öncesinde belirlenmesi, varsa olumsuz görüşlerin lisans eğitimi sürecinde değiştirilmesine zemin oluşturulması açısından önem taşımaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynaştırma, Okul öncesi öğretmen adayı, Öz-yeterlik, Sınıf eğitimi öğretmen adayı

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aydın, G. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının ve sınıf eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.