Mağazalarda kurumsal kimlik ve vitrin tasarımı ilişkisi: İstanbul Louis Vuitton mağazalarının vitrin tasarım analizi

dc.contributor.advisorÖzalp, Hicran
dc.contributor.authorÇelikbaş, Gözde
dc.date.accessioned2024-07-12T22:20:31Z
dc.date.available2024-07-12T22:20:31Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İç Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBeş bölümden oluşan bu tez çalışmasının amacı, mağazalarda kurumsal kimlik ile vitrin tasarımı arasındaki ilişkiyi incelemek ve kurumsal kimliğin vitrin tasarımına nasıl yansıdığını, Louis Vuitton mağazaları örneğiyle ele almaktır. Giriş bölümünde; tezin amacı, yöntemi ve kapsamı belirtilmiştir. İkinci bölümde; kurumsal kimlik, marka ve görsel kimlik ele alınmış, konu ile ilgili kavramlara açıklık getirilmiş ve kurumsal kimliğin vitrin tasarımının görsel kimliğinin oluşturulmasındaki etkisi ortaya konmuştur. Üçüncü ve dördüncü bölümde ise, giyim mağazalarında vitrin tasarımı ve vitrin tasarımına etki eden faktörler ile kurumsal kimliğin vitrin tasarımına etkisi üzerinde durulmuştur. Mağazaların vitrin düzenlemesinde tasarımın ve kurumsal kimliğin önemi ile müşterinin alışveriş yapma kararını etkileyen faktörler belirlenmiştir. Bu bölümlerde, söz konusu vitrin tasarımı kriterlerinin kurumsal kimlik ile birleşerek, vitrin tasarımına yansıması ve müşteri üzerindeki etkisi belirlenmiş olmaktadır. Beşinci bölümde; elde edilen veriler doğrultusunda, Louis Vuitton markasının İstanbul mağazalarında; kurumsal kimliğin vitrin tasarımına yansıtılma şekli incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis, which consists of five parts, is to analyse the relationship between corporate identity and shopwindow design in stores and to approach how the corporate identity reflects on the shop window design via the example of Louis Vuitton Stores. In the introduction part, the aim, the method and the scope of the thesis are stated. In the second part, corporate identity, brand and visual identity are undertaken, the concepts related to the subject are clarified and the effect of corporate identity and shopwindow design for construction/constitution of the visual identity are presented. In third and forth parts, the design of shop window in clothing stores and the factors effecting shopwindow design and the effect of corporate identity on shopwindow design are accentuated. The importance of design in shop window setting/organisation in stores and the importance of corporate identity and the factors that effect the customer?s decision of doing shopping are identified. In the fifth chapter, the pattern of projection of corporate identity to shop window design is examined through the obtained data in İstanbul Louis Vuitton Stores.en_US
dc.identifier.citationÇelikbaş, G. (2013). Mağazalarda kurumsal kimlik ve vitrin tasarımı ilişkisi: İstanbul Louis Vuitton mağazalarının vitrin tasarım analizi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10786
dc.institutionauthorÇelikbaş, Gözdeen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT0813en_US
dc.subjectVitrinen_US
dc.subjectVitrin tasarımıen_US
dc.subjectKurumsal kimliken_US
dc.subjectMarka imajıen_US
dc.subjectShopwindowen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectCorporate identityen_US
dc.subjectBrand imageen_US
dc.titleMağazalarda kurumsal kimlik ve vitrin tasarımı ilişkisi: İstanbul Louis Vuitton mağazalarının vitrin tasarım analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar