Bireysel satın alma ile endüstriyel satın alma arasındaki farklar, B2B ve B2C uygulamaları

dc.contributor.advisorSümen, Halil Halefşan
dc.contributor.authorGülbay, Melih
dc.date.accessioned2024-07-12T22:22:21Z
dc.date.available2024-07-12T22:22:21Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik ve Tedarik Zincir Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGenel olarak satın alma istek ve ihtiyaç duyulan mal veya hizmetlerin para, mal veya hizmet karşılığında temin edilmesidir. Tüketici olan birey ile endüstriyel kuruluşların farklı satın alma davranışı ve yöntemleri bulunmaktadır. Bu çalışmamın amacı, bireysel satın alma ile endüstriyel satın alma süreçlerinin analiz edilerek karşılaştırmaktır. Ayrıca B2B (firmadan firmaya elektronik ticaret) ve B2C (firmadan tüketiciye elektronik ticaret) karşılaştırılarak incelenmiştir. Çalışmamın birinci bölümünde bireysel satın alma davranışları ve süreçleri analiz edilerek literatür çalışması yapılmıştır. Anket uygulaması yapılarak bireylerin satın alma alışkanlıkları hakkında bilgi edinilmiştir. İkinci bölümde, endüstriyel satın alma davranışları ve süreçleri analiz edilerek literatür çalışması yapılmıştır. Endüstriyel satın alma uygulaması olarak STS konteyner vinç rayı satın alma süreçleri analiz edilerek literatür çalışmasıyla karşılaştırılmıştır. Üçüncü bölümde elektronik ticaret içersinde yer alan satın alma türleri incelenerek B2B – B2C uygulamaları karşılaştırılarak analiz edilmiştir.Sonuç bölümünde literatür ve uygulama çalışmalarından elde edilen bilgiler doğrultusunda bireysel satın alma ve endüstriyel satın alma karşılaştırılmıştıren_US
dc.description.abstractGenerally purchasing process which is providing the goods or services in exchange for money, goods or services for their needs or goals. Customers and companies have different purchasing behaviours and methods. The aim of this study, analysis and compare differences of customer and companies purchasing process. And also studied B2B (business to business) - B2C (business to customer) which are types of e-commerce. In the first part of the study customers purchasing behaviours and process analysed and survey method has been applied. In the second part of the study industrial purchasing defined and analysed purchasing process.The application in crane rail purchasing of the STFA DP world conteyner port project was analysed and compared with the theoretical part of the study. In the third part of the study E-commerce and its types defined. B2B and B2C e-commerce analyzed and compared. In the conculusion part of the study, consumers purchasing and industrial purchasing were compared according to result of the theoretical analysis.en_US
dc.identifier.citationGülbay, M. (2015) Bireysel satın alma ile endüstriyel satın alma arasındaki farklar, B2B ve B2C uygulamaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10978
dc.institutionauthorGülbay, Melihen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1005en_US
dc.subjectSatın almaen_US
dc.subjectBireysel satın almaen_US
dc.subjectEndüstriyel satın almaen_US
dc.subjecte-ticareten_US
dc.subjectB2Ben_US
dc.subjectB2Cen_US
dc.titleBireysel satın alma ile endüstriyel satın alma arasındaki farklar, B2B ve B2C uygulamalarıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Melih_Gülbay_131122102.pdf
Boyut:
1.73 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text