Leading educational of pesantren (boarding school): reform and contributions of İslamic education against development of Indonesia

dc.contributor.authorFajari, Sihabudin Nur
dc.contributor.authorReagen, Muhammad Ronald
dc.contributor.editorTokcan, İnci Melike
dc.contributor.editorGümüşkaya, Burcu
dc.contributor.editorŞimşir, Dilan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:26Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:26Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractPesantren is an institution with carrying values of lndonesian local wisdom. These educational institutions to integrate the traditions of lslam, which is the Tarekat. Pesantren education model can be quite old and growing rapidly long before formal educational institutions established in lndonesia. One comparison between formal education system and pesantren education system are in the areas of breadth of aspects of education. lf formal education emphasizes the hard skills that focus on excellence lntellectual Quotient (IQ), but the boarding school (pesantren) includes learning to IQ, Emotional Quotient (EQ) and Spiritual Quotient (SQ)...en_US
dc.description.abstractPesantren Endonezya yerel bilgeliğini ve değerlerini taşıyan bir kurumdur. Bu eğitim kurumları İslam geleneğini Tarikat ile bütünleştirir. Pesantren eğitim modeli oldukça eskidir ve Endonezya'daki örgün eğitim kurumlarından çok önce oluşmuştur. Pesantren eğitimi ile örgün eğitimin farklarından biri eğitimin kapsamı alanındadır. Örgün eğitim zeka katsayısında (IQ) başarıyı hedefleyen becerileri geliştirmeyi vurgularken yatılı okul (Pesantren) duygusal zeka katsayısını (EQ) geliştirmeyi vurgular. Bu çalışmanın amacı yatılı okulun özellikle ulusun gelişimini destekleyen eğitimin müfredatını tanımlamaktır. Sistem yaklaşık yüz yıl yaşamış oIan Pondok Modern Darüsselam Gontor'da uygulanmış görünmektedir...en_US
dc.identifier.citationFajari, S. N. ve Reagen, M. R. (2017). Leading educational of pesantren (boarding school): reform and contributions of İslamic education against development of Indonesia. . Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (28-30 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesien_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-96-3
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6007
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07051
dc.subjectİslamic educationen_US
dc.subjectBoarding schoolen_US
dc.subjectPesantrenen_US
dc.subjectİslami eğitimen_US
dc.subjectYatılı okulen_US
dc.titleLeading educational of pesantren (boarding school): reform and contributions of İslamic education against development of Indonesiaen_US
dc.title.alternativePesantren'in öncü eğitimi (yatılı okul): Endonezya'nın gelişimine karşı İslami eğitimin devrimi ve katkılarıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar