Leading educational of pesantren (boarding school): reform and contributions of İslamic education against development of Indonesia
dc.contributor.author | Fajari, Sihabudin Nur | |
dc.contributor.author | Reagen, Muhammad Ronald | |
dc.contributor.editor | Tokcan, İnci Melike | |
dc.contributor.editor | Gümüşkaya, Burcu | |
dc.contributor.editor | Şimşir, Dilan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:27:26Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:27:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.department | Maltepe Üniversitesi, Rektörlük | en_US |
dc.description.abstract | Pesantren is an institution with carrying values of lndonesian local wisdom. These educational institutions to integrate the traditions of lslam, which is the Tarekat. Pesantren education model can be quite old and growing rapidly long before formal educational institutions established in lndonesia. One comparison between formal education system and pesantren education system are in the areas of breadth of aspects of education. lf formal education emphasizes the hard skills that focus on excellence lntellectual Quotient (IQ), but the boarding school (pesantren) includes learning to IQ, Emotional Quotient (EQ) and Spiritual Quotient (SQ)... | en_US |
dc.description.abstract | Pesantren Endonezya yerel bilgeliğini ve değerlerini taşıyan bir kurumdur. Bu eğitim kurumları İslam geleneğini Tarikat ile bütünleştirir. Pesantren eğitim modeli oldukça eskidir ve Endonezya'daki örgün eğitim kurumlarından çok önce oluşmuştur. Pesantren eğitimi ile örgün eğitimin farklarından biri eğitimin kapsamı alanındadır. Örgün eğitim zeka katsayısında (IQ) başarıyı hedefleyen becerileri geliştirmeyi vurgularken yatılı okul (Pesantren) duygusal zeka katsayısını (EQ) geliştirmeyi vurgular. Bu çalışmanın amacı yatılı okulun özellikle ulusun gelişimini destekleyen eğitimin müfredatını tanımlamaktır. Sistem yaklaşık yüz yıl yaşamış oIan Pondok Modern Darüsselam Gontor'da uygulanmış görünmektedir... | en_US |
dc.identifier.citation | Fajari, S. N. ve Reagen, M. R. (2017). Leading educational of pesantren (boarding school): reform and contributions of İslamic education against development of Indonesia. . Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (28-30 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.endpage | 30 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-975-6760-96-3 | |
dc.identifier.startpage | 28 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/6007 | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY07051 | |
dc.subject | İslamic education | en_US |
dc.subject | Boarding school | en_US |
dc.subject | Pesantren | en_US |
dc.subject | İslami eğitim | en_US |
dc.subject | Yatılı okul | en_US |
dc.title | Leading educational of pesantren (boarding school): reform and contributions of İslamic education against development of Indonesia | en_US |
dc.title.alternative | Pesantren'in öncü eğitimi (yatılı okul): Endonezya'nın gelişimine karşı İslami eğitimin devrimi ve katkıları | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |