Sürdürülebilirlik bilincinin ve ürün özelliklerinin akıllı ev aletlerine yönelik satın alma niyetine etkisi: yenilikçiliğin düzenleyici rolü / The effect of sustainability awareness and product features on purchase intention towards smart home appliances: The moderating role of innovation

dc.authorid0009-0004-9830-691X
dc.contributor.advisorErdil, Melek
dc.contributor.authorÇelik, Yaşar
dc.date.accessioned2024-12-13T14:35:08Z
dc.date.available2024-12-13T14:35:08Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTam Metin / Full Text
dc.description.abstractBu çalışma, akıllı ev aletlerinde sürdürülebilirlik bilinci ve ürün özelliklerinin satın alma niyetine etkisini incelemeyi ve bu ilişkilerde yenilikçiliğin düzenleyici rolünü araştırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, söz konusu değişkenlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde yürütülmüş olup, veriler çevrimiçi anket yöntemiyle toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini Türkiye'deki 403 internet kullanıcısı oluşturmuştur. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, sürdürülebilirlik bilincinin ve akıllı ev aletlerindeki sürdürülebilirlik özelliklerinin satın alma niyeti üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, yenilikçiliğin bu ilişkilerde negatif yönde düzenleyici bir role sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, incelenen değişkenlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre genel olarak anlamlı farklılık göstermediği, sadece yenilikçilik seviyesinin eğitim düzeyine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to examine the effect of sustainability awareness and product features on purchase intention in smart home appliances and to investigate the moderating role of innovativeness in these relationships. In addition, it is also examined whether these variables differ according to the demographic characteristics of the participants. The research was conducted in the relational survey model and data were collected through online survey method. The sample of the study consisted of 403 internet users in Turkey. Descriptive statistics, reliability analysis, correlation analysis, regression analysis, t-test and ANOVA were used to analyze the data. The results showed that sustainability awareness and sustainability features in smart home appliances have a positive and significant effect on purchase intention. However, innovativeness was found to have a negative moderating role in these relationships. In addition, it was determined that the variables examined did not show significant differences in general according to the demographic characteristics of the participants, and only the level of innovativeness differed according to the level of education.
dc.identifier.citationÇelik, Y. (2024). Sürdürülebilirlik bilincinin ve ürün özelliklerinin akıllı ev aletlerine yönelik satın alma niyetine etkisi: yenilikçiliğin düzenleyici rolü / The effect of sustainability awareness and product features on purchase intention towards smart home appliances: The moderating role of innovation. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13051
dc.language.isotr
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSürdürülebilirlik bilinci
dc.subjectSatın alma niyeti
dc.subjectYenilikçilik
dc.subjectAkıllı ev aletleri
dc.subjectSustainability awareness
dc.subjectPurchase intention
dc.subjectInnovation
dc.subjectSmart home appliances
dc.titleSürdürülebilirlik bilincinin ve ürün özelliklerinin akıllı ev aletlerine yönelik satın alma niyetine etkisi: yenilikçiliğin düzenleyici rolü / The effect of sustainability awareness and product features on purchase intention towards smart home appliances: The moderating role of innovation
dc.title.alternativeThe effect of sustainability awareness and product features on purchase intention towards smart home appliances: The moderating role of innovation
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Yaşar_Çelik_Sürdürülebilirlik_Bilincinin_ve_Ürün.pdf
Boyut:
1.32 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: