Managing business change in digital management era

dc.contributor.authorAvdiaj, Besnik
dc.contributor.authorAdemi, Edmon
dc.date.accessioned2024-07-12T21:30:16Z
dc.date.available2024-07-12T21:30:16Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractln digital economy era, many elements are already digitized, from the fundamental processes linked to sales, accounting, logistics marketing to the use of artificial intelligence and most advanced robotic technologies. ln this way, the externaI and the internal environments of doing business have changed drastically. Digital management, as a modem concept presents a growing phenomenon and this comes as a result of economy digita|ization. Meanwhile we faced a necessity: the digitalization of enterprise internal processes. This has led to the definition of a new field ol management the digital one. And, with the constant changes, it has long since the so-called era of digital management is launched.en_US
dc.description.abstractDijital ekonomi devrinde, satış muhasebe, lojistik, pazarlamaya bağlı temel süreçlerden, yapay zeka ve en gelişmiş robotik teknolojiye kadar birçok unsurlar hâlihazırda dijitalleşmiştir. Böylece, ticaretin iç ve dış çevresi zorlayıcı olarak değişmektedir. Modern bir kavram olarak dijital yönetim gelişen bir olguyu temsil etmektedir ve bu dijital ekonominin bir sonucudur. Bu sırada, bir gereksinimle karşı karşıya geldik: işletmenin içsel süreçlerinin dijitalleştirilmesi. Bu durum, dijital yeni bir yönetim alanının tanımlanmasına neden olmuştur. Sabit değişimlerle birlikte, dijital yönetim olarak adlandırılan bu devir faaliyete geçmeye başlanmıştır.en_US
dc.identifier.citationAvdiaj, B. ve Ademi, E. (2017). Managing business change in digital management era / Dijital yönetim çağında örgütsel değişimi yönetmek. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 37-38.en_US
dc.identifier.endpage38en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-90-1
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6100
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Business and Management Student Congress 2017en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY07493
dc.subjectdigital managementen_US
dc.subjectchange managementen_US
dc.subjectbusinessen_US
dc.subjectchallengesen_US
dc.subjectdijital yönetimen_US
dc.subjectdeğişim yönetimien_US
dc.subjectişletmeen_US
dc.subjectzorluklaren_US
dc.titleManaging business change in digital management eraen_US
dc.title.alternativeDijital yönetim çağında örgütsel değişimi yönetmeken_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar